|
|
|
|---|---|
| Funderar på att köpa en 528iA -97(e39), den har gått 11.900mil och har all tänkbar utrustning såsom nav+tv, steptronic, importerad 2000. Priset är mellan 150-160 000. Någon som kan hjälpa mig om detta är ett bra köp el inte. Bilen är i toppskick utvändigt som invändigt? Skulle vara tacksam för all hjälp. Även ngn som vet hur man kan kolla så att ingen fiflat med mätarställningen. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Mätarfifflet kollar du hos BMW eller annan verkstad med ett dignosprogram typ Carsoft. Och det är ett måste tycker jag. Självklart är en 528 en bil som är en mycket trevlig upplevelse körmässigt, bränlekostnad/prestanda som ingen annan bil kan jämnföra sig med vat jag vet. Mycket elektronic är det också, och en del mindre egenheter kan den ha för sig.Så be någon i bekantskapskretsen som kanske haft en liknande bil, att hjälpa dig att kolla alla funktioner och finesser så dom funkar ,inte lätt att komma på med en gång hur allt ska fungera. MVH Hasso |
|
>>Esspi Kommer du nånsin att ha nytta av GPS? Om inte, så skulle jag iaf. inte lägga 1! extra spänn för den. Annars så är det ett skäligt pris. Ang. mätarställningen, så är det ända sättet att vara 100% säker. Köp bilen ny! //Marin |
|
Tigerr |
Gör ett M-test (hos Motormännens riksförbund). Det kostar 2000 kronor för cke medlemmar, men de pengarna är det värt! Du får reda på allt om bilen, vilket skick den är i och liknande.. Priset som du anger, 150-160.000 kronor är helt okej för den bilen. Dock något närmre 150! Kan juue bara säga att du kommer älska bilen, om du inte redan gör det? ;) Tigerr |
|
Tack för hjälpen. Jag har dock fått ned priset till 147.500. Då har han polerat och lackbehandlat bilen. Angående navigatorn, jag letade inte efter en bil med en sådan men den e som en extra bonus för enligt min "reserach" är priset bra med tanke på all övr. utrustning. Eller har jag fel? Och hur låter priset nu? |
|
|
Förresten, kaschmirbeigemet. Ngn som har uppfattning om hur den färgen äär? |
|
Tigerr |
Någotsånär.. Metalic! :) Tigerr |
|
Om den endast gått 11900 mil, så tycker jag att du gör en bra affär. En kompis sålde sin 528i -97 14000 mil i vintras för 125'. som var ganska basic utrustad (MFL,PDC,KLIMA). Mvh Marin |
|
Deliq |
Tycker att kaschmirbeige/saharabeige/kalaharibeige är skitsnygga färger,(skiljer inte så mycket mellan dem) gör sig väldigt bra på touringmodellerna. Har inte sett någon sedan i den färgen än. M V H // Deliq *** Var glad så länge du lever - sen är det försent *** |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.