|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag är en ny BMW 320i ägare, och har kommit över mina första problem. Mitt första problem är: 1. Knappen på chassit för att öppna bakluckan fungerar inte, endas knappen på fjärren fungerar. Samt att vrida om nyckeln i låset där bak. Har öppnat "kåpan" som täcker alla sladdar - men ser inget som är urkopplat. Vad är det som kan stå på? | |
|
Du vet väl att du med nyckeln kan ställa låset i två lägen, i det ena läget går det inte att öppna med knappen. Prova och vrida låset till det andra läget och ta ur nyckeln så kanske det löser sig. |
|
| Yes min vän, jag har testat detta. Men icke sa nicke. | |
|
Har du provat att bygla knappen? |
|
| Gjorde en google sökning på det - utan framgång. Jag har faktiskt inte gjort det, vet helt ärligt inte ens vad det innebär. Du kanske skulle vilja förklara mera :)? Vad och hur gör jag? | |
|
Knappen du trycker på är en återfjädrande strömbrytare med två poler (två anslutna ledare) om du koppla ihop dessa två ledare så kopplar du förbi tryckknappen och kan se om tryckknappen är hel. (Om låset aktiveras då du kopplar ihop ledarna så är tryckknappen defekt). |
|
|
Okok, då hänger jag med (Fysik B kom till användning ändå!). Ska kolla det. Jag antar att jag måste liksom skruva ut själva låset för att komma åt polerna? Jag tänkte bara på en sak - knappljudet går av när jag trycker på knappen, men låset klickar inte till. Har det någon betydelse? |
|
|
Rengjort jordanslutningarna mellan lucka o kaross? 628csi |
|
|
Om jordanslutningen av luckan är dålig så borde inte låset öppna med fjärren! |
|
|
Steaman - japp, där har du rätt. Men skulle du kanske tipsa om hur jag ska gå till väga för att lösa problemet? Länka något bra sida jag kan läsa eller så? Mvh. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.