|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet hur det funkar om man vill importera en bil från Belgien? Hur gör man med skyltar? | |
| Köper du från en handlare så får du all support du behöver av honom. Ring o fråga. | |
|
Marin: Handlaren har sålt till Europa förut men han visste inget om skyltar. Jag ringde en handlare i Sverige han sa att dem ej har skyltar i Beligen utan man måste åka till Tyskland med belgiska skyltar regga bilen där och ordna skyltar. |
|
| Ta hem den på en transport istället. | |
|
Belgiska temp. skyltar fixar de i Bryssel, på gatan Rue Picard Länk FInns en firma bredvid som gör samma sak, bilen behöver vara nybesiktad och ha "pink form" vilket är ett besiktningsprotokoll Mvh Tobias |
|
|
Jag har använt den firman ett flertal gånger. Dom är bra Tänk dock på att bilregistret enbart är öppet vardagar och jag tror bara det var till kl 13-14 så glöm att fixa det på helgen eller fredag eftermiddag |
|
|
Skyltar är inget problem längre. Till nästa dilemma handlaren säger att bilen aldrig varit registrerad i Belgien. Det är ett försäljningsuppdrag och han kan ej sälja bilen utanför Belgien. Bilen är från 2011-05. Någon som vet hur det funkar i Belgien? |
|
|
Är priserna bättre i Belgien än i Tyskland? /Anders |
|
|
Har den aldrig varit permanent registrerad i belgien och enbart haft transit-skyltar kan du inte ta in den som begagnad till sverige och måste betala 25% moms Eller har den varit registrerad i ett annat eu-land ? |
|
|
Priserna på bilar är som i Sverige. Att bilen inte varit reggad i Belgien kan vara att den körts på salu-skyltar, på så sätt slipper man betala en extra skatt som tillkommer då du reggar in en bil i Belgien. |
|
|
De flesta utlänningar som jobbar i EU eller NATO i Belgien kör hela tiden dom äger sina bilar på "transit-skyltar" eftersom dom inte kan permanent registrera en bil om dom inte själva är folkbokförda där Då anses dessa bilar som "nya" den dan dom registreras in eller exporteras även om dom rullat i Belgien i flera år. Och då uppfylls inte Sverige:s krav på att en bil skall varit permanent registrerad i ett annat EU-land mer än 6 månader för att kunna räknas som "begagnad" och då innebär detta att du måste betala 25% moms när du registrerar in bilen i Sverige Många ambassadbilar kan också vara svåra att importera från belgien. Står det T1 på regbeviset kan du nästan glömma att importera den för då är den inte momsad i belgien (dimplomatregistrering - momsfrihet) men står det T2 med stora bokstäver fungerar det |
|
|
Varför då importera från Belgien om priserna är som här? /Anders |
|
| Jag importerade en bil fran Sverige till Belgien. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.