|
|
|
|---|---|
|
Hej allihopa! La märke till denna idag och har mejlat säljaren ang. reg.nr... Har ni några synpunkter osv? Jag vet inte om priset ligger rätt till men det är utseendet som drar mig till bilen och att det är en cab(hardtop). Kom gärna med tips. Tack Länk till annonsen: Länk | |
| v6....? | |
| Blir misstänksam när det står V6 i annonsen. Men bilen är snygg. | |
| Det måste väl bero på annonsörens låga kunskap kring bmws motorer? | |
|
Att säljaren inte kan något om bilar gör varken till eller ifrån. Det finns mer i annonsen som tyder på säljarens bristande kunskaper. Men skit i det. Bilen ser bra ut och är bilen hel samt en bra historik så får du en bil med helt rätt spec. Hardtop är ett mycket stort plus enligt min uppfattning. Kolla även att du får med vindavvisaren (och fint sommarväder) vid ev köp. E |
|
| Hardtop i all ära, men den tar en hel del plats, är otymplig o inget man lyfter av/på själv. Vindavvisare är ej standard utrustning, inte alla som köper till den. Men skall man åka nercabbat så behövs den, går utmärkt att köra öppet i över 160km/h utan att det drar nämnvärt. | |
|
Hartoppen lyfter jag av i mitten på april och på i mitten på september. Det tar 15 minuter av och 15 minuter på. Den måste visserligen förvaras men väger bara ca 20-30 kg och går lätt att hänga upp i ett garagetak. Ja man måste vara två som lyfter. Jag tycker att hardtoppen medför ett stort mervärde eftersom det gör bilen mer flexibel - dvs det blir en åretrunt bil. Håller med om att vindavvisaren är helt nödvändig "extrautrustning". det är viktigt att man får med den när man köper BMW cab. E |
|
|
Det står el-cab i annonsen men det måste vara fel? Hur står priset sig, känns lite högt? |
|
| Aldrig vinterkörd och hardtop tycker jag låter krångligt när solen tittar fram. | |
|
Hardtop tycker jag är en onödig grej, sålde min. Ska man köra med bilen på vintern funkar tygtaket lika bra, dessutom slipper man förstöra plastrutan som annars får ligga nedkorvad ett halvår. Å andra sidan tar det bara ett par minuter att ta av/på den om man är två och är ganska enkel att förvara upphängd i taket. Varför skulle inte bilen du länkar till ha elcab? Priset? För det priset måste den vara helt 100, det finns en uppsjö av liknande och fler kommer det nu när vi går in i säsong. |
|
|
E; hardtopen gör ju bilen MINDRE flexibel, tekniskt sett... ;) (Flåt, kunde inte låta bli) |
|
|
Sani, var bara tvungen att kolla din profil och mycket riktigt... Göteborg! ;-) |
|
|
Sani, det beror ju du väljer att tolka ordet flexibel. En e46 cab blir mer vridstyv med hardtoppen på. En hardtopp gör det möjligt att sätta på lasthållare på bilen. Sen får jag lasta 75 kg på lasthållarna - bara en sån sak - det gör jag flera gånger om året.... kanske inte. Håller inte med Robert L alls - men smaken är som baken. Nercabbat kör man fina dagar 4-5 månader per år maj- september. Men resten av året då. Det blir ju klart mer ombonat om man kör med hardtopp än med tygtaket - även om tygtaket är förvånansvärt bra både ur ljudnivå och vind/vatten täthet. E |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.