|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det någon som vet maximal diameter på däck och fälg på en E23 -85? Jag har kört original 14' med 70-däck utan problem, och det borde väl med nya däck betyda 49 centimeter. (Jag får knappt in handen när jag tvättar bakre hjulhusen, men det borde bli lite bättre med nya dämpare?) Grejen är att jag vill ha lite större hjul än mina nuvarande sommarsulor, dels för utseendet men också för att bilen faktiskt går bättre med de större vinterhjulen, call me crazy. Jag vill absolut inte förlora komforten - det största nytillverkade ligger väl på 65, så kör på det då, men med en 16'-fälg är man då uppe i 53 cm, dvs 2cm extra mot hjulhuskant - går det, eller är det korkat? Tacksam för svar, nyfiken 71:a. | |
|
Jag har 245-40-17 bak på min. Hade 18" med 235-nånting innan. Det får plats helt ok... Tänk sedan på att 65, 70 osv inte är höjden på däcksidan i mm utan höjden på däcksidan i procent av bredden på däcket. Dvs 195-65-15 och 205-65-15 är inte lika höga. Men det har du säkert koll på. |
|
|
Det hade jag faktiskt inte alls - trots att jag nog har vetat det, och inte ens behöver ha ett däck framför mig för att inse det. Jädrar, vad lat man kan bli i huvet ibland. Tack för det, och tack för svar! En 280 också alltså? Jag är lite, lite avundsjuk. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.