|
|
|
|---|---|
|
Började för någon vecka sedan att bilen inte alltid låser med knappen på nyckeln samt att trip,färddator och stereo nollställs när jag startar bilen. Nu har intervallen mellan gångerna kommit tätare för att igår även starta larmet när jag vrider om tändningen igen. Lyckades då till slut låsa bilen med fjärrnyckeln och låsa upp sen fungerade det som vanligt förutom nollställningen och att bilen börjat låsa dörrarna när man kör iväg. Idag nollställdes allt igen efter några starter för att efter en körning på ca 30min inte gå att låsa ihelt utan låste bara förardörr på fjärrnyckeln och sen dog allt å då menar jag precis allt. Kunde låsa upp dörren manuellt med nyckel men när jag vrider om tändningen.... stendött lyste inte ens en lampa. Provade öppna huven men då behagade sig larmet gå igång och gick inte att stänga av dock gick bilen att starta nu. Skumt? Stängde av och nu lyste allt som vanligt när jag vred om nyckeln dock med larm igång. Tröck på öppningsknappen nere på panelen då blev det tyst. Och bilen fungerar som vanligt dock nollställd återigen och nu fungerar inte fjärrnyckeln alls längre. Mätte upp batterispänningen till 12.5volt vid avstängd bil så ström finns då. Kan det vara så att de är larmet som ställer till allt detta pga. Dåligt batteri i nyckeln? Ska prova nu å bara låsa med nyckeln direkt i dörren å se hur det fungerar. Men har någon varit med om nå liknande får ni hemskt gärna dela med er av era erfarenheter:) Föresten bilen är en 320d touring m-tech 2 2004 om de kan spela non roll. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.