|
|
|
|---|---|
|
Jag letar efter en billig modell av produkten "grit guard" Länk för att slänga längst ner i hinkarna för att samla den tunga skiten i botten. Teorin tycker jag verkar stämma med den konstruktion Grit guard har med horisontellt grovt galler och vertikala "fenor" som stoppar skiten från att virvla runt i hinken. Använder ni denna elle liknande produkt och vart får man tag på dem billigt? Känns inte värt att betala 150 spänn för de som bara passar i hinkar bredare än våra standardvarianter. Eller är det någon som har något smart GDS tips? | |
|
Köpte en sån inkl storhink för 150:- via shinearama.com. Funkar utmärkt! Ett alternativ är ju tvåhinksmetoden. En för att skölja och krama ur svamp/vante i och en att ha tvättmedlet i. Det ultimata är en kombo av tvåhinkmetoden och grit guard. |
|
|
Tack för tipset, har hittat kit för typ 300 med två hinkar å två galler på Ebay. Tänkte om det finns galler till de vanliga hinkarna man har hemma, vore smidigast. Ja, tvåhinksmetoden är jag med på men vill ha gallrena så den skit som hamnar i var hink stannar i botten bättre. Jag har också tyvärr en förkärlek att använda för mycket av vattnet i hinken, inte bra. Gallret bör stoppa mig från att skopa upp lika mkt skit. |
|
| Såga till lite gallerdurk kanske? | |
| Yeddheng, det är såna tips snåljåpen i mig älskar, tack! Men vad är gallerdurk och finns den typ 4cm djup tro? Google nästa. | |
|
Vaxdog, justerbar Grit Guard för 89:- Länk |
|
|
Borde det inte fungera om man tog en likadan hink man redan har och sedan borrar ur ett antal hål i botten på den ena som man sedan sätter i den första - då får man ju några centimeters utrymme i botten som blir "skyddat". Om man vill kunna lyfta hinken utan att "insatsen åker med, kan man såga av toppen på hinken man använder som insats. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.