|
|
|
|---|---|
|
Köpte "ny" bil idag - och dessa helt nya däck (235/40 R18) ingick. Jag har aldrig köpt fälgar eller däck till en bil utan bara kört med de som funnits när jag köpte bilen. Så mina kunskaper är ringa. Har de stort värde? Skräp? | |
|
Däckens värde har ju i detta fallet mycket att göra med vad det är för fabrikat. Continental, Michelin och andra premiummärken kan ju kosta några slantar i dimensionen du anger. MVH Christian |
|
|
På däck online kan man köpa de däcken från ca 2400:- till 9000:- Så det är helt beroende på vilket märke Har du sen köpt bilen för 120 tkr har du nog blivit blåst Ha deT |
|
|
Tack för svar! Nu har jag lagt in ett par bilder i min blogg också där man även ser fälgarna. På däcken står det 235/40R18 Talon TR968 Triangle. (säger mig inget alls) |
|
|
AMS test:Länk Disskution jag tydligen varit med i: Länk |
|
|
Hmm - skitdäck alltså. Borde man kanske sälja fälgarna och investera i bättre däck istället? Finns det en marknad för begagnade fälgar? Autopowers annonssida? Blocket? |
|
|
Ehh... varför togs mitt inlägg bort? Skulle falken vara premiumdäck eller? :) /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.