|
|
|
|---|---|
|
Hej! Som rubriken lyder så har jag letat mig blå på alla bmw forum som finns ang att plugga EDC systemet, Men jag kan verkligen inte hitta något ställe där det står hur man ska göra för att det ska fungera bra, Anledning till att jag vill plugga är för att jag vill ha coilovers runt om, eftersom detta alternativ är bra mycket billigare än att byta, och eftersom att bilen iaf ska sänkas kan man lika gärna plugga systemet och häkta dit coilovers som är ställbara i höjdled, Nån som har några tips idéer eller har gjort detta själv som kan ge mig några ledtrådar och förslag? | |
| Det är ingen som vet detta?,, Det ända jag har hittat är att "det måste pluggas på rätt sätt" in hur man ska göra eller nått sånt =/ | |
| bak gjorde jag för ett tag sen , kopplade loss både returen och in ledningen vid v bak hjul och satte en rör stump mellan de så oljan kom tbx fram! funka kanon men borde vara samma fram med! | |
| Tack så mkt för svar.. Man gör alltså helt enkelt en retur istället för att plugga, det låter iofs ganska logiskt, misstänker att det kan vara bli ett väldigt högt tryck annars och risken för att man förstör nått är överhängande kanske. =) ska kika närmre på framsystemet och kika om det är samma där. Isåfall beställs det coilovers väldigt snart =) | |
|
EDC är elektriskt ställbara dämpare (hårdhet) och har inte med nivåreglering att göra, har inget externt oljetryck. Dock kan du ha nivåreglering bak. |
|
| Just så! Edc är inga problem att kopla ifrån och nivåregleringen bak lopar du bara ihop rören vid lämpligt ställe. Gjorde det som sagt just på min .740 e38! | |
|
Jaha det är alltså inte svårare än så!? Det verkar på en en del som att det är hur stort företag som helst, Hittade dessa som jag funderade på Länk Står tom att det är för EDC?! Hela kittet kostar som en framdämpare, vilket tilltalar mig lite hehe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.