|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Det beror på att man gjort fel när man reggade den "äldre" bilen. Troligen kollade man på uttagsdatumet, vilken då låg mycket efter tillverkningsdatumet, vilket leder till att bilen fick fel årsmodel. |
|
Jag kan säga att det inte är fel på årsmodell på min 540 tillverkad 21/9-1995 uttagen 27/9-1995 leverad till BMW fabriken i Dingolfing som tjänstebil så den stog aldrig på lager den är även beställd utan fabriksvax för verklig snabbleverans,chassinummer bytet mellan 1995 och 1996 årsmodell var ca 50 nummer innan min. Bilprovningen har papper på var på chassinummren årsmodell bytet är och jag hade än nogrann besiktningsman fick även se precis var bytet var så det var chassinummret som spelade roll inget annat. Så missen är på Dandelues den är tillverkad 16/10-1995 uttagen December-95 vilket gör den till en 1996a Dandelue ska ta kontakt med den station som regbesiktade hans så får vi se vad dom säger. MVH Stephan MVH Stephan |
|
|
Brum på Er! Jag tog in en 530iAT i våras. Den är tillverkad och har EZ (Erzulassung= 1:a reg datum) i Augusti och är med Svenska ögon en 95 vilket jag trodde att den oxå skulle vara i Sverige. Men döm om min förvåning när jag får veta att jag köpt en 96a. Det är så att bilprovningen gör en körning nuförtiden mot någon chassinummerbank från resp. tillverkare. I denna bank lägger tillverkaren in vilket chassinummer som avslutar resp börjar årsmodellen. Detta innebär att om de är försenade med ändringarna till nästa årsmodell kan fabriken fortsätta att tillverka bilar med innevarande års specifikation ungefär hur länge som helst. Men det är det ju naturligtvis ingen som vill. Normalt sett så ligger brytet i aug på BMW enl bilprovningen. Min bil är nr 12 av 96 år modell. Jag tror att bil 16.10.95 som jag inte vet sorten på kan vara en bil ur en försenad serie. Vi får ju tyvärr leva med att även hjältarna på BMW ställer till det ibland. Men kolla för säkerhets skull med bilprovningen och be dem köra en koll mot chassinummerbanken. Men även om de har gjort fel vid reggninen av din bil kan det otroligt svårt att få de att rätta sitt fel. Jag hade enorma problem att få dem att sätta rätt dragvikt på min bil då ngn pappskalle slentrianmässigt skrev in 1500 kg när krok och bil klarar 1800. Kom ihåg att bara för att bilprovningen är en statlig verksamhet inte alltid har rätt. Lycka till Livet fortsätter förbi 200 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.