|
|
|
|---|---|
|
Vi ska köpa en lite billigare familjebil. Kollar på e39 touring, 520-530. Budgeten är runt 40-45.000kr och gärna på bilfirma. Det jag igentligen undrar över är mil vs ålder. Jag har hittat några års. 99-00 som endast gått runt 15-17.000 mil. Och några års. 03-04 som har gått 22-26.000mil. Rent generelt ser 03-04 mycket mer välskötta ut, vad hade ni föredragit? Vad sliter mest på bilen, milen eller tiden? | |
|
Du vill ha en billigare bil och skriver 530. Vad kör du idag, Chevrolet Suburban? :) Tidens tand sliter mer än mil om man gjort service. Är bromsrör bytta någon gång? absgivare? Vevaxelgivare kamaxelgivare? Rost är också ett problem. |
|
|
Haha billigare i inköps pris:) Vi pratade förut om att sälja båda bilarna vi har och tittade på att lägga 140-160.000kr på en nyare Femma. Men jag kommer nog inte kunna skiljas från min 540i/6 så vi kollar på att ha 2 e39or istället. Visst spelar det roll hur bilen är skött, så är det alltid. Jag känner nog att jag hellre har en av dom sista årsmodellerna av e39 med lite mer mil än en äldre. |
|
|
Jag hade föredragit den som ser mest välskött ut, även om att köpa äldre bil är lite som roulette: har man flyt så får man ju en jättetrevlig bil till ett vrakpris, men har man otur kan man åka på en hel del reparationer. Fast extremt dyrt blir det ju aldrig, inte som med en ny bil. Just att det är spännande - tycker jag - är en stor del av charmen med äldre bilar. 530 är väl inte särskilt dyr i drift? Jämfört med vad i så fall? :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.