|
|
|
|---|---|
|
Min far håller på att leta efter ny bil och det verkar som att det står mellan E91, C-klass och A4 och kanske framförallt de 2 första. Tanken är att köpa en som är ca 2 år som både ska vara lite rolig men samtidigt inte alltför dyr att äga. Just nu har han dock börjat titta en del på en D3:a just för att den är lite ovanligare än en standard 320d, har oftast betydligt mer utrustning och förhoppningsvis håller den värdet hyfsat. Han har fått väldigt olika prisförslag på försäkringar. If: 20600kr Folksam: 16500kr Länsförsäkringar: 6600kr Är dock lite tveksam till priset från länsförsäkringar och kommer isf begära skriftligt på det priset innan köp. Är det dumt att köpa en D3 om han inte vill spendera för mycket pengar på driftkostnader? Vad är serviceintervallen och är servicen samma som på en 320d? Något annat man borde tänka på? | |
|
Ingen som vet något? Var och provkörde denna förra veckan: Länk Riktigt fint skick och gick bra och allt, men försäljaren ville inte gå ner något i pris och känns ganska dyrt jämfört med vad liknande kostar i Tyskland. |
|
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Servicemässigt lär det inte vara högre kostnader jämfört med en 320d. Möjligen om det sitter större bromsar på Alpinan? Olje, luft, bränsle och kupefilter lär vara samma. |
Verdi |
Gillar du utseendet och är redo att betala sjukt extra för det så visst... Den här 330d M-sport -09 är 10 tusen billigare och har bara gått 7700 mil. Länk Den har dessutom navi pro, det har inte alpinan som verkar ha lilla navin. Visst, den är betydligt vanligare. Men av en anledning. :) |
Verdi |
ps. Och jag lovar. Testkör du 330d så kommer du inte att köpa den där alpinan... ;-) |
|
Varför provköra en bil som man ändå inte tänkt att köpa? |
|
Verdi |
Marin, Han kanske tänker om när han inser att han kan få en snyggare och bättre utrustad 330d billigare? Fattar inte varför du ska hacka på mig hela tiden... |
|
@Verdi Det var absolut ingen kommentar riktad till dig....såg den inte ens. Varför provköra Alpinan när man redan från början bestämt sig att inte köpa den. |
|
Verdi |
Marin, Haha. Ok. Såg det nu att det bara var 2 minuter mellan. Sorry! :) |
|
Min far har alltid tyckt det varit kul att ha något som är lite ovanligt som man inte ser varje dag man kör till affären. Sen ska tilläggas att varken han eller jag kört någon 330d. Marin: Ang provkörningen så kunde det mycket väl blivit affär om säljaren kunnat gå ner i pris. Men att pruta i telefon kändes dumt när jag ändå bor i Linköping och kunde svänga förbi och kolla på den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.