AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
6.351

Påställd och premiärturer!

Visa användare
20
TomasZ4
Z4 2,5i -07
Äntligen!

Nu var det så dags att ställa på och trotsa den kalla våren vi har.
Premiärtur på ett par mil, nedcabbat och med full värme funkade skapligt trots bara 10-11 grader över nollan.
Startade direkt efter ca: 6 månaders vila, fantastiskt(!), och gick perfekt direkt.

Dock ett litet smolk i glädjebägaren var att kylan uteblir från AC kompressorn. Ett fall för BMW-verkstaden i veckan antar jag. Någon som har tips på vad felet kan vara?
(2,5 -07:a med klimatanl.) Vågar man gissa var läckage är vanligast? Kondesorkyl, eller tryckgivare? Andra tips?

Hur som det "löjliga" smilet återkom efter bara några km körning och några nypande kurvor. Att bilkörning kan vara så annorlunda och roligt!

Trevlig Z-vår på er alla Z-åkare!

/T
va
179
valle_fora
530iA Sedan -02
X5 4,4 -05

BMWCS medl
Va härligt det låter!

Kan det vara som på min E39 att den inte startar när det är under 12 grader ute?
Visa användare
20
TomasZ4
Z4 2,5i -07
Hmm, bra tips!

Tackar!

Tror dock det var ca: 15 grader i söndags så jag är nog rädd att något är skumt.
Skall in en sväng på måndag till BMW för kontroll. Återkommer.

/T
50
811
50+medbmw
X2 20d xdrive -18
Z4 3,0si Coupé -07
L G LP-560-4 -12
Påställd förra veckan och besiktad idag (blankt papper). Lite dammig efter vintersömnen, men attans vad roligt det var att få köra en riktig bil och slippa dieseln.

/Peter
La
720
Lasse Eklunda
530xDA Sedan -15
Z4M Coupe -07
523i LCI Sedan -07
Corvette Bigblock -72
Visst är det skönt när våren kommer och det blir torrt och städat på gatorna. En helt annan livsstil :-)

Mi
190
Mikecab
Bmw 525i 2007 lci
Bil inköpt igår ficken fin 12 mila tur hem och nu står den nytvättad i garaget och väntar på vaxning och skinbehandling
Länk

La
720
Lasse Eklunda
530xDA Sedan -15
Z4M Coupe -07
523i LCI Sedan -07
Corvette Bigblock -72
Fint som snus, Mike. :-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.