|
|
|
|---|---|
|
Jag är i tagen att byta de bromsslangarna i gummi till stålomspunna. När jag börjar lossa muttern på de hårda linorna (övre på bilden i länken) hänger stålslangen med runt. Jag är rädd att fortsätter jag så går de av. Hur går man till väga för att lossa dessa? Har mina muttrar rostat fast i stålslangen? Det är samma problematik på de två jag testat (båda bak). Länk | |
|
Det brukar komma skit som ergar fast, men tycker det brukar lösa sig med 5/56. Men det ser ut på bilden som du redan duschat den med det. Själv när jag fick byta på gamla E36 vägrade den lossna och var av samma tanke som dig. Fick då hålla den lilla muttern fast också skruvade jag av slangen nertill istället. När sedan den var av så släppte antagligen trycket på den lilla (övre) och fick loss den efter lite juckande med fingrarna. Kanske även 5/56 fått mer effekt med tiden. |
|
| Ok tack för dina erfarenheter. första gången för mig som ni förstår. Ja det är duschat med rostlösare i någon timme utan att lossna. Men det finns inget annat man kan göra än duscha på mer å vänta. Även försökt knacka lite på mutter å slang men man vill ju inte direkt ta i. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.