AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.938

Vad göra med orolig och ojämn tomgång? Filmer finns!

Qu
18
Que
728i -96
Hej!

Min BMW 728 -96 är ledsen och orolig i tomgången. Ibland går den normalt, men ibland sjunker varvtalet och då hostar den och vibrerar. Den är helt ok att köra, är inget problem i trafiken och stänger inte av sig. Avgaserna är normala. Problemet uppstår oavsett hur mycket bensin jag har i tanken.

Jag har googlat och sökt igenom forumet om dåliga tomgångar och hittar inget som direkt stämmer. Jag har filmat den och hoppas att nån kunnig ska känna igen vad som är fel.

Vad jag har gjort är att jag kört två omgångar med Injection Cleaner i tron att det bara var lite skit i tanken. Inget resultat.

Filmat utifrån: Länk

Filmat inifrån: Länk

Filmat bakifrån: Länk

Normal: Länk

Hjälp uppskattas!
jo
58
jocke_gbg
330d Touring -01
750ial -99
Förmodligen tar din bil tjuvluft nånstans, Har du tillgång till ett diagnosverktyg?
Qu
18
Que
728i -96
Nej, det har jag tyvärr inte. Men jag kanske kan skaffa mig? Jag har en bärbar dator iaf. Men jag är amatör. Så hur gör man?
Je
36
Jeppe på berget
740 D F01 2010
X3 3,0 D -06
328 AC Schnitzer cab -96
Hej! Jag har en E36 328 -96. Jag hade strul med tomgången och det visade sig att jag hade ett stort hål på plastslangen som går från luftfiltret. När den var bytt funkade allt igen. Kanske något att kolla upp.
Qu
18
Que
728i -96
Jag åkte med din till bilmecken imorse som felsökte och hittade att kamaxelgivaren var dålig. Så jag beställde en från shmiedmann.se för 500 spänn. Hoppas det ska lösa sig!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.