|
|
|
|---|---|
|
Jag har sätt frågan tidigare men aldrig fått ett vettigt svar. Som ni säkert vet så sitter det samma eller liknande fjäderben på dem men där fjädern sitter finns nu istället airbagen/ luftkudden. Länk På den runda plattan sitter Någon som har kort hur sin bakaxel till Touring ser ut (som inte har nivåreglering) Finns det coliovers till E39 Touring bak? Isf vore ju det en lösning då det bara är att slänga bort luftfjädringen? | |
|
Läste mig nu till att Coliovers bak på Touring inte går då infästningen inte är konstruerad för att tåla den vikten så den behöver avlastningen från fjädern... TYVÄRR.... Tillbaka till Alternativ 1, ersätta med fjädrar någon som har gjort? |
|
|
Kul att bara jag skriver här men detta kan säkert komma till nytta för någon annan med. Hittade en kille som testat detta med positivt resultat. 12" fjädrar bak hade han använt eftersom original 10" blev lite för lågt. Självklart får man även sätta dit original gummihållare nere + upp som ligger på 100kr/paret + fjädrar. Anledningen till denna fråga är att varje luftkudde kostar 2000kr/sida + problem med kompressor, givare, sänkning fyller detta forum haha. Hoppas infon är till nytta för någon. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.