|
|
|
|---|---|
|
Hej. Är på jakt efter en ny bruksbil. Funderar på en 335 eller eventuellt en E61 med M-paket. Tankar och synpunkter mottages gärna. Är det nån som vet nåt om denna bil eller handlare? Är det vettigt pris? Vänligen Fabio | |
|
En länk till annonsen skulle underlätta :) --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
Doh!! :) Självklart är det så, visste att det var nåt jag missade.. Här är länken. Länk Vänligen Fabio |
|
|
Ser fin ut, med bra utrustning och färgkombination. Dock 6 ägare sedan importen för 2,5 år sedan, gör koll på ägar- och service historiken. Behöver du inte mer plats och komfort så är en 335 roligare än en E61, tycker det låter som en rolig bruksbil. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
| Använder själv min 335i e90 som bruksbil och enda bil, fungerar perfekt, det enda jag kan nämna är att komma under 1L/milen med en så gasglad bil är svårt :) Har snittat 1,1 sedan jag köpte den och snart 2tusen mil senare. | |
|
Hej! Vet inget om aktuell bil, men 335iT fungerar fint som bruksbil:-) Kör själv runt 3000mil/år o snittar 1.2l. 90% motorväg |
|
| Utmärkt bruksbil :) | |
|
Nyttjar själv en 335i touring -07 dagligen som bruksbil. Antalet ägare är inget märkvärdigt för denna årsmodell, du ska dock ta reda på hur många brukare det varit. Jag är tredje brukaren på min bil men det är samma antal ägare som på den du länkat, många köper dessa bilar i sina företag/leasing etc så antalet ägare sticker lätt iväg. Under vintern har min förbrukning (motorväg till jobbet) legat kring 1,3 (förvisso med en hel del mer kraft än original), men det är absolut möjligt att köra med låg förbrukning för den som önskar. I torsdags körde jag en sträcka på 7mil på 110-70 vägar med två personer i bilen + hund, körde lugnt och kom ner till 0,71 i snitt - grymt bra. Enligt mig är det en fantastisk bruksbil, jäkligt rolig med mycket potential. Lycka till! |
|
|
Jag kör ca 4000 mil om året i min335i (enda bilen jag har) och det funkar utmärkt. Jag kör allt ifrån långfärd, eurotrips, bana, stadskörning m.m. Bränsleförbrukningen ligger på ca 1l/mil vilket är något högt men ändå väldigt lågt med tanke på vilken prestanda den har. /DJ |
|
|
Blir väldigt glad av läsningen om era positiva erfarenheter av att bruksa en 335. Snittförbrukning runt litern känns överkomligt, har ägt X5 4.6is tidigare.... Känns som att det lutar åt 335 för körglädjen och kraften. Utrymmet är väl det som talar emot. Just nu står valet mellan 335iT, E61 525iT, 530iT eller 545iT med M-paket och alternativt en lite udda fågel i form av Passat R36. Vet att det är fel ställe att fråga men är det nån som har erfarenhet av just Passat R36:an? Vänligen Fabio |
|
|
Jag kan också instämma med ovanstående här att 335iT fungerar utmärkt som bruksbil. Jag hade det själv för några år sedan och det var både kul och fungerande. Det förutsätter förstås att en E91 räcker till storleksmässigt. Sen har ju många olika uppfattning om manuell eller automat. Jag föredrar automat. Däremot hade jag tidigare även en 335i X-drive E92 och den var väldigt trevlig med manuell. /Anders |
|
|
Ska man bruksa en 335i så skulle jag rekommendera automaten, iaf i storstad. Jag kör själv manuell och ångrar det inte men kör väldigt lite till vardags. Är ganska tröttsamt på Essingeleden de dagar jag kör till jobbet. Kanske att X-drive vore något att fundera över då framkomligheten blir smidigare under vinterhalvåret. Men det gäller väl alla BMW, speciellt motorstarka. Kul bil för hyfsat lite pengar! |
|
|
Hej! Jag är inne på min andra 335 I Coupé. Hade en 08:a som såldes i februari, men abstinensen gjorde att jag skaffade en 2011:a månaden efteråt. Jag köpte den första 2009 och har den som extrabil. Kör i stan, golfresor, bekanta som bor på andra ställen. Jag trivs mycket bra med denna bil. Jag kör nästan varje vecka andra häftiga bilar, såsom AMG Mercor. Porschar, Nyare Mustanger m.m. Sammantaget tycker jag att 335:an är den bästa kombinationen av körkänsla, fartresurser, utrymmen, ekonomi samt utseende. Nu är jag dock en gammal BMW entusiast, så betyget är kanske inte helt objektivt. Men jag kan definitivt rekommendera dig en sådan bil. alias 1949 |
|
|
Hejsan, någon som har chippat din 335i och fått ner förbrukningen något? Blev det en helt annat karaktär i den? Mvh / Alex 330d 2005 (e90) |
|
|
Du kommer inte få ner förbrukningen med "chip"/tune från vanliga leverantörerna. Du skulle kunna köra en tune utan ladd och få en 330 som skulle gå segare och dra mindre eftersom du inte trycker in mer luft och soppa. Soppasnål och mycket effekt går inte ihop generellt. Kanske kan du marginellt få bilen att gå lite effektivare på visst bränsle men BMW har optimerat för låg bränsleförbrukning redan. |
|
| Utmärkt bruks och familjebil! 335:an med aut är avslappnad att köra. Det finns alltid kraft och man behöver. Ingen utmärkt citybil dock, då den drar 1,5 liter milen i Stockholmstrafiken. Men å andra sidan är inte stan så stor så man åker inte så långt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.