AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.459

BMW 325 E36 Vanos m50b25 går ''dåligt'' på låga varv, svarar sent

Hej!

Har en 325 vanos - 94 med lite problem.
m50b25 vanos ska gå fint till 3000 rpm sen kicka igång, men min går ''oroligt'' upp till 3500 rpm sen får den typ en kick, men inte som den ska känns som den blöddrar vid kicken, svårt att förklara.
Den går oroligt med andra ord, men annars går den fint på högre varv.
Jag misstänker O-ringarna i vanosen som behöver bytas? Misstänker även LMM.

Tacksam om någon har nått tips!
Kan tillägga att jag har bytt insugsbälgen. Svårt att förklara riktigt men den går segt upp, vridmomentet på låga varv är skit känns det som, sedan kickar den igång för sent.
Typ när man gasar fullt på 1an, 2an tar det tid tills den kickar igång, vid 3500-4000 rpm får den kicken. Otroligt störande, hoppas verkligen någon kan hjälpa till.
vi
1
vire17
320,2012
Tjaa allesammans. Ganska ny här på autopower så förlåt om jag ställer frågan på fel ställe men jag har nyligen köpt en bmw 320 e90 2012 med 900 mil på varvräknarn och eftersom det är min första bmw så har jag bara lite frågor. Skulle va tacksam om jag kunde få svar.

Är det okej att varva bilen till 6000 varv på 1an,2an? Den kmr väll inte gå sönder eller nått??? Är riktigt rädd om bilen trots att nybilsgaranti finns kvar på den.

Sen undrar jag om man ska höra hur kopplingen arbetar i dragläget, det låter typ som muttrar som slår i varandra när jag har bilen på dragläge?

Tack på förhand!

Mvh Nybliven Bmw-ägare
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.