AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.483

USB/Audio Interface SA 6FL Retrofit

Co
61
Cove
BMW 335Ci -09
Tjena,

Nån som känner till något bra ställe i Malmö där jag skulle kunna göra ett USB Audio retrofit på min e92:a?

Har SA644 installerad nedan.

Prövade fråga på Förenade bil för ett tag sedan, efter väldigt mycket letande så gav de mig ett pris på runt 10k (vilket lätt mycket tycker jag).

Hittade en officiell bmw installations instruktion för denna retrofit, där står de ca 2h jobbifall SA644 redan är installerad.

Länkar ifrån min google drive.
Länk

Kan testa skicka en förfrågan på nytt och skicka med dokumentet till dem för att se om jag får ett annat pris..

Tar gärna annars tacksam emot tips. (anledning är att jag vill få renare ljud och möjlighet att kunna styra spotify via ratten, kör med aux nu).
Co
61
Cove
BMW 335Ci -09
Kanske var ett rätt ok pris ifrån förenadebil ändå, den där guidens tidsestimeringar kan knappast vara för hela jobbet (inkl förberedelse) då man måste riva ut rätt mycket. bara det hade ju fasen tagit en heldag för mig :P
Co
61
Cove
BMW 335Ci -09
Skickat en förfrågan till dem via epost, skall bli intressant och se vad de svarar.

smärtgränsen borde vara någonstans runt 8k tror jag. Ni som har detta option i era bilar, hur är ljudkvaliteten jämfört med aux? Antar ni kan styra hoppet av låtar med.
Co
61
Cove
BMW 335Ci -09
Fått svar av BMW nu, 8100kr skulle de ta för denna retrofit. så runt smärtgränsen.

Är det värt det för att kunna styra spotify med ratten?
Någon som har en e90-92:a som kan konfirmera att detta fungerar?
Spotify verkar inte gå att styra med usb i bilen.
Inte för min kollega iaf som självmhar en e92 med usb och navi etc.
Co
61
Cove
BMW 335Ci -09
Hmm det var själva poängen med min upgrade.

Sökt runt lite dock, och sätt man göra en såkallad Combox Retrofit, dvs få BMW 2010-11 features i äldre CIC bilar!

Detta verkar riktigt fett, och är nu helt såld på en sådan. (ger även bluetooth audio streaming, och spotify kontroll över bluetooth).

Problemet är att detta är inget BMW själva erbjuder om jag förstått det rätt (vilket är helt jädra fel, detta är definitivt något folk hade betalt pengar för).

Så nu måste jag hitta någon som göra sådana här retrofits.

Helst i Malmö, Stockholm kan funka, beroende på hur länge de behöver ha bilen.
Ni
9
Nisseson
530xd -10
För mig går det alldeles utmärkt att styra spotify via usb i min e61, från min iphone. Dock så behövs en speciell "y-kabel" som man kopplar in i både usb uttaget och aux uttaget. Köpte en från bimmian.com för ca 250kr, har för mig bmws "original" kabel kostar över det dubbla.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.