|
Sida 8 av 10
|
|
|---|---|
| Tudor, tillverkar inte dom gräsklippare och batterier? | |
|
Jag har en klocka från BMW -M och den är från sent 80- tal! går jäkligt exakt! bmwlars: rolig tråd, sånt behövs på Autopower så alla bittra kan bli glada! |
|
|
Henke Lexus: det är just därför man väljer en Explorer II, Submariner eller Daytonan eftersom de är stiligt diskreta :-) Annars håller jag med om att en Rolex i rött guld ger lite andra vibbar... Den där Jaegerklockan lövet länkade till är fantastiskt snygg!! |
|
|
Lägg gärna till en länk till klockan så man kan se den direkt! Tack Skorpionen! ///bmwlars |
|
|
Lägg gärna till en länk till klockan så man kan se den direkt! Tack Skorpionen! ///bmwlars |
|
|
|
|
Ang. Tudor och batterier så har man fått den frågan ett par gånger ;) Jag kikade på en Tag Heuer Carrera runt 2007-2008 då var nypris på den 16000:- vill jag minnas, så ligger den på 24 har den gått upp en del i pris. Men det är egentligen samma med Omega som också har kryddat priserna ganska ordentligt de senaste åren. |
|
|
Klocka på armen... Används det nuförtiden? Det känns lika gammalmodigt som skrivmaskin o tjocktv! ;-)) Jag slutade med klocka när jag började bära runt på mobiltelefon, men det kändes väldigt "naket" på armen i början. Men det kanske bara är jag som är omodern... |
|
|
Säger som du Patrick och som jag skrev ovan igår. /Anders |
|
| Nejdå, ni är inte omoderna alls. Ni är bara helt enkelt lika ointresserade av klockor som den genomsnittlige miljöpartisten är ointresserad av bilar :-) | |
|
Så sant Kristoffer och därför lägger jag hellre Rolex stålarna på en kul bil. /Anders |
|
|
@Med känsla Skönt att höra att jag inte är ensam! @Kristoffer_L Tur att man inte är miljöpartist iaf ;-) |
|
|
Reflektioner från soffan: 1. Tydligen fanns det ett uppdämt behov av att diskutera urverk, tack till TS som skapade en ventil för detta! 2. @bmwlars; jag tror du nämnt att du har en CO-klocka sju ggr, nu - börjar likna en viss annan persons "M3 2006-tjat"... :P 3. Vill - så klart - ta min Breitling i försvar. Det är inte klockan som är "brackig" Robert, det är folks (din) syn på den. Av någon anledning har Breitten fått den här stämpeln i Sverige - det gör inte klockan sämre? Är man då sann i sitt intresse, ska det kanske spela föga roll vad folk tycker eller hur... 4. Ett tag var jag märkesfixerad (lite som Verdi är inne på), och inhandlade en beggad Jaeger Reverso, men upplevde den som....fjollig på armen, så den blev fort såld (med vinst, I might add) ;) 5. Har även tre Swatch-specialare, kul epok! Och andra - billigare - klockor: Seiko, Citizen, Diesel, Skagen mm. Tanken är att variera efter klädsel & humör, men det blir liksom svårt när Breitlingen ligger där o tittar på....och flera exklusiva klockor har jag tyvärr ej råd med 6. Kul grej (Jante kan hoppa över denna punkten): Som mest har min klocka på armen kostat 7 ggr så mycket som bilen jag ägt o framfört - DET är en speciell känsla :) |
|
|
Underbar tråd detta :) Själv klassade jag alla som gav mer än en femhundring för en klocka som idioter för några år sen... Detta tills jag såg Omega Seamaster 300 M Chrono Diver... Älskar färgen på klockan och tyngden. Gillar också Breitlings grova modeller. Jag ser klockan som ett smycke som ska bäras och synas, precis som jag vill att min kärra ska synas... Kommer definitivt att fortsätta köpa fina klockor... |
|
|
Är inte detta tråden om narcissim och status :) Alla har ju olika intressen men BMW och dyra klockar har ju samma betydelse för många, att se bra ut inför grannen/tjejerna osv. En normal basutrustad BMW med liten/svag/bas motor är oftast riktigt tråkiga dåliga bilar, men ändå suktar folk efter en sunkig 118d istället för en riktigt bra VW/Honda/Volvo för samma pengar. I och med att man aktivt väljer en sunkmotor istället för den bättre så kan jag inte tolka det som något annat än man suktar efter statusen i märket (ty 99% av befolkningen kan inte skilja ett väl avstämt chassi jämfört med ett mindre bra, när de säger att en Merca rullar skönt så menar de en E-klass jmf en VW Golf) ...precis som dyra klockor MEN det gör ju inget, alla har olika intressen. Jag är t.om nästan faschinerad av er som köper klockor för 20k+ jag tänker inte säga att 'jag kommer aldrig göra det' ty jag har hunnit bli så gammal att jag lagt märke till att saker jag sade för 15år sedan att jag aldrig kommer göra/bli så gör jag nu :) |
|
| Tompak23d: +1. | |
| Sea-Dweller 4000. | |
|
Totalt ointresserad av klockor. Eller nej, det är fel, tycker det är fantastiskt med finmekaniken i mekaniska automatiska klockor. Och jag beundrar dem som fortfarande kan hantverket att göra dem. Men har inget intresse av att äga en dyr pjäs själv. Men har en klocka som jag ibland har på armen. Köpt efter funktion och ekonomi. En del av funktionen är att den ska vara någorlunda snygg - vem vill ha en ful klocka? Den ska även hålla tiden, vara hållbar och slipper gärna batterier. Det blev en Citizen Eco-drive Länk Urtavlan är ljuskänslig som en solpanel och driver klockan (mkt lite behövs), den är rostfritt, har repfri safirglas, den håller bra än så länge. Trevlig tyngd i den. Och från några meters håll tror folk som inte vet nåt om klockor att den kan vara jättedyr, typ. Kostade mig 2000 spänn ny, nöjd. Som sagt, bryr mig inte jättemycket egentligen men jag gör alltid informerade köp :) Och fortfarande sugen på en M135i men tvekar om funktionen den erbjuder egentligen behövs, lite som en klocka fast dyrare ;) |
|
|
Har en Omega Seamaster 300 Chrono som jag har "varje" dag och till finare tillfällen en glashutte, trivs med dem. Även om 99% av människorna runt omkring inte har en aning om vad det är för något jag har på min arm:). Funderar stark på att införskaffa en Panerai Luminor Marina, men vet inte om det blir för "blaffigt"? :) When Batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Det krävs rejäla armar att bära upp en Panerai tycker jag. Den är väldigt, "titta på min feta klocka" om man har smalare armar. Snygg klocka som fasen men kan också tycka att den passar lite sisådär till finare kläder om man behöver gå runt med sånt. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.