AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
34.198

Vad har ni för klockor som BMW M135i

Sida 7 av 10
Lövet: Helt enig, visst är det en skillnad i pris men har inte Carreran blivit sanslöst dyr de senaste 5 åren? Sen har man fördelen som du själv nämnt - en Rolex har både ett andrahands- och tredjehandsvärde så den kan man se lite som en investering.

Kan rekomendera att köpa klockor i antingen Schweiz (där momsen kan dras av eftersom de inte är EU) eller håll i er...Danmark! Av någon anledning är Rolex billiga där och med den lilla skillnad i valutakurs är de 10-15% billigare där jmf med Sverige. Kan rekomendera alla klockintresserade att besöka Klarlund på Ströget, de är otroligt vänliga och serviceminded mot alla kunder vilket jag inte upplevt hos finare urmakare i Sverige.
Kanske skall tillägga att Rolex inte är billiga i Danmark...men bara lite mindre dyra...
bm
390
bmwlars
E90 330i-05 Safirsvart Met
BMW X3 3,0D G.01 2018 Sophistogrå

Även på Kanarieöarna är det mycket billigare än Sverige.

///bmwlars
Men är det Bolex eller Rolex vi snackar om då? :-)
Blev erbjuden en "genuine copy" på Mallis en gång för 9 Euro med springande sekundvisare. Den höll två dagar :-)
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
För 20 k hade jag nog köpt en Tudor Black Bay, alt Pelgos.
Lätt Begagnad dvs

Alt en IWC Aquatimer, med vit tavla, såklart också lätt beg.

Jag förstår inte rubriken på den här tråden.

Jag har ingen BMW M135i, men klocka har jag en Seiko Monster men jag suktar lite efter en Seiko Marine Master.
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Johan B, bra val :)
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
henke lexus, kanonklocka den borde du köpa.
MM 300

Annars en Sumo för att stilla begäret ? :)
bm
390
bmwlars

Rubriken är ju att vi som kör BMW M135I vad vi har för klockor på armen eller vad vi skulle vilja ha ,men alla är ju lika välkomna att vara med på den här tråden😄

///bmwlars
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
captainoats: För mig är Tudor helt obegripligt. En Rolex för de inte som inte har råd. Exakt samma sak som typ Steinhart om man vill vara lite elak: Länk ;)

-------
//Lövet
bm
390
bmwlars

henke lexus:
Det verkar att vi som kör BMW har lite liknade smak av klockorLänk snygg!

///bmwlars
oj här är man verkligen off, har varken M135i eller använder klocka :-) dvs inte klocka på armen.

/Anders
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
(Och ja, jag känner till sambandet mellan Tudor/Rolex)

-------
//Lövet
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Med Känsla: Du känns som en man som skulle passa förträffligt med en: Länk

-------
//Lövet
bm
390
bmwlars

Nu har jag skrivit färdigt för i kväll..."klocka går"

///bmwlars
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Andreas, Rolex uttrycker ju sina mer kreativa sidor genom Tudor, dvs testar saker som inte Rolex skulle köra själva med tanke på hur konservativa dom är.
Alla vill inte ha Rolex heller :)
Förstår inte hur du kan mena det då dom inte har modeller i dagens sortiment som ens är liknande Rolex nuvarande modeller.

Förut var det annorlunda med Prince, Sub modellerna tex.

Rolex äger ju Tudor, så förstår inte hur du kan dra in Steinhart i sammanhanget...
captainoats: Jag har varit nära att köpa en Sumo flera gånger men det är en MM som jag helst vill ha, men samtidigt så resonerar jag lite som Verdi det är ju bara en klocka, fast den är så jäkla snygg.

Jag skulle hellre köpa en Tudor än en Rolex, Steinhart är ingen Tudor inte på långa vägar.

Rolex är fina klockor men märket är för skrikit och flashigt "jag är nyrik och titta på min fina klocka" ungefär som Breitling.
captainoats: Såg nu att du hade en Rolex sub, ber om ursäkt det var inte meningen att trampa dig på tårna :)
Tack för tipset Andreas. Får man mera tid om man har en så snygg klocka? :-) Den ser fin ut och vore säkert ett bra val, speciellt med nästan 20% rabatt men måste erkänna min totala okunskap om klockor. Har kört utan klocka i många många år nu, tyvärr står tiden ändå inte stilla :-)

/Anders
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Jag har ingen Rolex Sub :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.