AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
34.192

Vad har ni för klockor som BMW M135i

Sida 6 av 10
bm
390
bmwlars
E90 330i-05 Safirsvart Met
BMW X3 3,0D G.01 2018 Sophistogrå

Kristoffer_L:

Jag tackar för upplysningen då har Rolex lite mer stil än Breitling,förr sukta jag mer för en Breitling men har ändrat mig lutar mer åt Rolex,

Det var ungefär som när jag köpte min guldlänk runt halsen när säljarn visa upp olika länkar vissa var ju ihåliga en sån länk vill man ju inte ha då kan man ju va utan, köpte en massiv länk 54 gr guldet var billigt 2008 så det blev ju en bra investering

///bmwlars
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Lövet, det är inte så ofta jag bär kostym och när jag gör det har jag inte Suunto-klockan, utan något "stiligare"! ;))

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Då har du onekligen lärt dig något som vårt broderfolk i väst inte gjort

I övrigt så har du rätt. 1 klocka räcker inte men mer än 2 tycker jag inte man "behöver". 1 fin och 1 beater räcker väl gott?

-------
//Lövet
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

bmwlars. Breitling är en "brack-klocka" som man bara suktar efter som ung. Tråden börjar spåra ur.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Breitling är duktiga på att skapa klockor som syns ordentligt på armen. Det tråkiga är att de påfallande ofta petar in samma ETA-verk i klockorna som sitter i en Fortis för 25% av priset. Kan man bortse från det ser de trevliga ut och länkar osv är mycket välgjorda.

-------
//Lövet
bm
390
bmwlars

Robert Lundberg:
Tycker du att tråden spårar ur__ vitsigt. Men forumet är ju fritt alla får väl tycka som dom vill:

///bmwlars
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

bmwlars, bara ett utslag av s.k "göteborgshumor" parad med ett antal pilsner :) Men faktiskt, jag tycker Breitling är lite brackig, en typisk "bilhandlarklocka".
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Jag gissar bara men Stephen735, han med listorna och järnkollen ni vet, han tror jag kör med en sådan där binär klocka :)

Stephen är för Autopower vad Comnander Data var för Star Trek TNG!

bm
390
bmwlars

Min granne är bilhandlare ha fick Breitling från jobbet för 10 år sen så det stämmer nog,en typisk "bilhandlarklocka"

///bmwlars
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW

Där snackar vi. Han har ingen jäkla klocka heller, han ÄR en klocka :)
bm
390
bmwlars

Profossen:

Kul inslag ,man skulle va som en klocka som aldrig tvekar!

///bmwlars
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Lövet: Både Breitling och Omega har from de senaste modellerna petat i riktigt bra urverk. Omegas 8500 verk ligger i topp bland alla kvalitetsurverk.
Jag vet inte om jag blev något "visare" av den här tråden men "uret" underhållningsperspektiv är det en av de roligare trådarna här.

Vad tycker ny om Tag Heuer Carrera?

Här kommer iallafall en "länk" till en bild på en Tag Heuer Carrera - en klocka som jag börjar bli riktigt sugen på Länk

Åker för närvarande Alpinvit 320dM Coupé e92.
bm
390
bmwlars

Superstar:

Vad kostar den ? är den dyrare än min clas ohlsonLänk

///bmwlars
Den är dyrare än en Clas Ohlsson-butik ;-)

Skämt åsido tror jag den ligger runt 24.000 :-
Tag heuer Carrera tycker jag är snygg - var i valet eller kvalet att köpa en sådan eller en Speedmaster för ett par år sedan. Men jag tog mig samman och klippte till på en Rolex Explorer II istället. Något jag inte ångrar även om jag tycker Carreran är snygg och trevlig om man gillar kronografer.

Tyvärr har jag lite svårt för marknadsföringen av Tag Heuer och även Omega. Jag vill inte tänka på Tiger Woods eller Cindy Crawford varje gång jag skall se vad klockan är. De börjar också bli lite mainstream, precis som Omega och Rolex Submariner har börjat bli.
Du har rätt. Marknadsföringen är faktiskt inte helt klockren och jag förstår exakt vad du menar.

Tror jag får suga lite på den karamellen. Skall ev. iväg med jobbet till NY i höst. Kommer vi iväg känns det lämpligt med ett inköp av klocka.

Inspiration är aldrig fel, rolexen såg fin ut.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Tag Heuer Carrera är en snygging och alla kanske inte har möjlighet att lägga dubbla pengen på en Explorer II Kristoffer ;-)

Mistafrizz: Visst har Breitling egna bra urverk men de flesta Breitling man ser är ju inte Chronomat mfl utan snarare Superocean/Avenger/Superavenger och liknande och där sitter samma ju ETA 2893 / ETA7750 som i väldigt mycket billigare ur. Men jag vet, det finns olika kvalitetskrav och klasser (i min egen IWC sitter ju en variant av 7750) men det känns ändå lite snopet kan jag tycka. Nästa klocka jag köper blir nog en manufaktur kaliber för att höja känslan av exkusivitet ett snäpp.

En Aqua Terra med 8500 skulle man ju inte tacka nej till direkt. Eller kanske en Panerai. Problemet är ju att mina sparris armar inte direkt bär upp en sådan :(

-------
//Lövet
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Om jag skulle köpa en klocka idag för runt 20.000kr, skulle jag satsa på en fin Omega Speedmaster med 321-kaliberurverket (egentligen ett Lemaniaurverk) från sent 60-tal, en sk. "pre-moon".

Det är en klocka för kännare och den håller dessutom värdet bra, så bra att den lär stiga i värde...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Helt rätt Johan B. Köper man den rätt så tappar man inte en krona, fin klocka dessutom.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.