|
Sida 2 av 10
|
|
|---|---|
|
Haha ja , det var lite roligt. knappast så att klockintresse går hand i hand med en speciell bilmodell. Speciellt när TS har en från CO. |
|
| Ja säg inte det - i båda fallen (M135i och CO-klocka) handlar det ju om mycket bang-for-the-buck, meeen....kanske inte de vackraste pjäserna? :P | |
Verdi |
Själv fattar jag faktiskt inte grejen med rena statusmarkörer som dyra klockor. En billig klocka visar också rätt tid så det handlar ju inte längre om det. Det är väl lite som med tjejers handväskor... En dyr bil har ju ofta andra förtjänster än en billig. Den kan vara snabbare, bekvämare, roligare att köra osv osv. Men en klocka? |
|
Verdi, man kan inte förstå allt här i livet... =) Och man behöver inte heller göra det. Efter jag första gången satte ett mekaniskt urverk på min handled känns ett quartz-ur väldigt avlägset. Att förklara varför jag är beredd att betala mer för en klocka som faktiskt håller tiden sämre är lika svårt som att förklara varför jag gillar vissa varelser av motsatt kön mer än andra. Så därför ogillar jag när någon kommenterar min klocka, trots att inom klockkretsar är en VW Golf, för jag har inga bra svar. __________ Mvh Grelle |
|
|
>>Grelle "Att förklara varför jag är beredd att betala mer för en klocka som faktiskt håller tiden sämre"...Gjorde exakt samma sak när ja köpte min Seamaster Co-Axial. Quartz-uret var halva priset och ser exakt likadan ut. |
|
|
>>Verdi, Vilklen förtjänst ger M-sport på din nyinköpta 330d? Eller fabriksmonterad navigation som är sämre än den du har i din smartphone? I fallet F20 vs. klocka kanske trådskaparen ville se om det fanns ett samband mellan bilen och en ful dyr klocka ;-) |
|
|
Som ett brev på posten heter det ju.. ;) Alla är olika, det finns inga rätt eller fel här. Det kan handla om så många olika skäl till varför man köper en dyr klocka, i mitt fall var det en livsdröm (av många) att uppfylla - det är en av få socialt accepterade accessoarer vi män har, att den dessutom visar tiden är endast ett bonus. (Min klocka är mera M3 E46, skulle jag vilja påstå hehe...) Marin; Huvudet på den berömda spiken! |
|
|
Sani, man blir såklart nyfiken vad för klocka som motsvarar en M3 E46! =) __________ Mvh Grelle |
|
|
I en värld av automatik och elektronik är det ganska häftigt att ha en så avancerad sak på armen som bara består av kugghjul i princip och lite fjädrar som kan klara av en massa saker och bara går och går. Mästerverk i sin renaste form. |
|
| En Rolex Sub säkert | |
|
När det gäller mekaniska klockor så antingen fattar man det eller så gör man det inte. Går inte att omvända någon. Själv blir jag alldeles glad varje gång jag ser min IWC på armen och det hade jag inte blivit av nån quartz klocka. Känsla mina herrar. Känsla. ------- //Lövet |
|
|
Carlsson började afklädseln i skumrasket. Han fick af rocken och stöflarna, tog uret ur västfickan för att dra upp det vid skenet af kolelden i spisen. Han hade satt nyckeln i hålet och började vrida med något ovan hand, ty klockan var endast i gång om söndagarne och vid högtidliga tillfällen, då han hörde en djup knarrande stämma stiga upp från sängkläderna: — Nej si fan har klocka också! Carlsson röck till, tittade ner och såg i glödskenet ett lurfvigt hufvud med ett par pliriga ögon upphängdt på stödet af två håriga armar. — Angår det dej, du? svarade han för att inte vara svarslös. På Hemsöbornas tid var det lite mer status i att ha klocka ;) |
|
Verdi |
Marin, Klart jag förstår fåfänga... ;) Dock. M-sport var så pass billigt i England att jag tog det av ekonomiska skäl. Tror helt enkelt att jag får mer begagnat för det än vad det kostade. Inbyggd navi har en del fördelar mot en telefon också. Snyggare och större display, inga sladdar, inget krångel, inga dataavgifter utomlands, hårddisk osv osv... |
| Det här är tydligen omöjligt för ekonomer att först, och ja kommer inte försöka förklara mer.;-) | |
| Jag gillar känslan såklart dels så ser jag det som en investering också, gamla mekaniska klockor håller ju värdet fint så jag tycker det är roligare att ha klockan på mig än att ha den summan på sparkontot. | |
|
Utan att känna till allt för mycket Verdi så misstänker jag att du tillhör gruppen som aldrig kommer förstå tjusningen i det här ;-) Har herrn månne en Casio, Seiko eller Tissot på armen? "Själv fattar jag faktiskt inte grejen med rena statusmarkörer som dyra klockor. En billig klocka visar också rätt tid så det handlar ju inte längre om det." På samma sätt som en Skoda transporterar dig exakt lika bra som en BMW? ;-) ------- //Lövet |
|
|
Verdi, hur tänker du nu? Är man Prylbög så är man :) då ska det vara schyssta bilar, fina klockor etc. Det handlar såklart om personlighet. För mig är klockan det enda smycket en kille kan ha (om man inte vill se ut som en pimp :) och då vill man ju såklart ha en nice klocka. Vidare en bil kan ju vara precis som en klocka, den tar dig från a-ö precis som klocka visar tiden. En rolig grej var när jag var på resa med några kollegor och en av dem med en nyinköpt M3 E92 fick för sig att köpa en Citizen på tax freen på flygplatsen. Då fick han ganska fort höra att en ciitzen för 3000 när man åker en M3:a för 500 000 kr...det går inte för sig :) , så det blev ingen klocka för honom, vid det tillfället. |
|
Verdi |
Lövet, Det är ju det den inte gör. (Skodan alltså) En BMW är snabbare, roligare, bekvämare... :-) Jag har för övrigt inget armbandsur alls till vardags. Kollar tiden på mobilen, på jobbdatorn, i bilen osv osv. Upplever att det är rätt vanligt nuförtiden. Äger en Certina och en Hugo Boss-klocka men de används nästan aldrig. gustaf76, Vilken baller du var då. ;-) Nej, jag har faktiskt inte den drivkraften. Inte på det sättet iaf. Eller, köper i princip alltid nån typ av märkeskläder faktiskt. H&M och liknande vägrar jag handla på. Kanske är det lika illa men jag inbillar mig att dyrare kläder håller bättre kvalitet och är gjorda på ett bättre sätt. |
|
det är upp till var och en vad man köper etc. men bilar, klockor, etc brukar höra ihop för de flesta prylgalna jag känner i varje fall. kan väl tillägga att det inte var jag utan en annan kollega som fällde den "allvarliga" kommentaren till M3 kollegan :) |
|
| @Grelle; Breitling Crosswind, såklart! (Köpt ny 2005) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.