|
|
|
|---|---|
|
Var iväg på affären och handlade, när jag kom ut vägrar bilen att starta. Startmotorn går runt men bilen tänder inte. Det kan kanske vara att bensinpumpen lagt av? Hur kan jag kolla det? Någon som har en annan idé? | |
|
lyssna vid tanken när någon kör på starten, prova även o knacka vid pumpen. 628csi |
|
|
Nja... tror inte på bensinpumpen. Du har nämligen två så ena cylinderbanken borde gå. Tror mer att tändningen krånglar, så stiften inte får ström. (Teoretiskt sett kan det väl kanske vara bensinpumpen med då borden den andra pumpen redan ha varit sönder och det hade du märkt genom att den gått dåligt ändå). Lycka till med att hitta en lösning, och rapportera gärna till oss. |
|
|
Det står stilla för tillfället. Planerade en felsökning under gårdagen men fick ingen programvara att fungera över huvud taget... |
|
| Spray startgas, tänder den till så kan det tyda på ett bränslerelaterat problem. | |
|
Nu startade bilen 5-6 gånger på raken. Tog ur nyckeln och väntade på att lampan för immobilizern skulle sluta vara grön och försökte igen. Startmotorn går runt men motorn startar inte. Vilka funktioner stryps av immobilizern? Det känns som det kan vara något glapp med denna |
|
|
En startspärr ska väl kopplas på tre system för att vara korrekt; 1, Startmotorn, 2 tändningen och 3 bränslepumpen. Inte helt säker och det har säkert ändrats från år till år men jag har för mig att det var så. |
|
|
Ja och skulle det vara så att någon av dessa sekvenser inte blir upplåsta i och med immobilizern kommer det resultera i att starten inte utförs som planerat. Det känns just nu som det rimligaste. Någon som vet hur man kopplar ur immobilizern helt??? |
|
|
Ja till att börja med vilken immobilizer har du installerad i bilen? Kan vara knivigt att plocka ur den eftersom det brukar vara samma färg på kablaget och dessa är märkta vid installation för att sedan tas bort. En person med kunskap om bilel bör klara av det åt dig. Kan rekommendera verkmästaren på Bilia Group i Borås som gjort det tidigare åt mig. /P |
|
|
Tändningen kopplas förbi via en kabel från plus på batteriet (i ditt all från hjälpstartsbulten vid torpeden) till plus på tändspole. Bränslepump går så fort du lägger till på hjälpstrtsbulten och hörs då. Ett lätt test för att eliminera gnistan till stiften. Kolla gärna med ettans tändkabel uppdragen med ett annat stift mot jord om gnistan kommer. uteslutningsmetoden. Mvh Jonas B. |
|
|
Jag testar och återkommer snarast möjligt! Stort tack |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.