|
|
|
|---|---|
|
Så har jag lagt ut bilen till fösäljning, ett bud från bilfirma som var riktigt dåligt (hoppas jag) och ett bra bud men antagligen försök till bedrägeri då det kom från annat land. Annars heldött, inga "normala" privatperoner som ens mailat för att ställa frågor om skick, ev. prutmån, eller för att vilja titta/provköra. Har jag gått ut alldels för högt i pris (lite prutmån tänkte jag) eller har jag bara för lite is i magen? (La ut annonsen för bara 3d sedan). Eller är kanske annonsen helt enkelt usel? 825 visningar på 3 dagar tyder iallafall på att det verkar finnas intresse för bilmodellen. Givetvis tacksam för kommentarer/tips från forumets medlemmar. Annonsen: Länk | |
|
Den har gått 11000 mil på tre år och utrustningen är nog tillräcklig för många köpare även om de flesta på detta forum alltid vill ha mer så har den ju den nödvändiga, så det är nog inte där felet ligger. Kanske tappar vissa som hellre vill ha volymmodellen 520d. Men priset, du ligger nu nära 70% av vad en ny basutrustad 525d kostar. Får du det så borde du verkligen vara nöjd. En bekants motsvarande 325dT, fick ca 50% av nypriset när den såldes, iofs till en handlare. __________ Mvh Grelle |
|
|
Tack för input Grelle, bilen kostade ny 543700 minus 10% rabatt + 20000 för vinterhjulen = ~510tkr 50% av detta = 255tkr, kanske ett mer korrekt pris då? |
|
|
Den ska alltså vara extrautrustad för >150'?! Det ser inte ut så. Tror att den är värd runt 250' //Marin |
|
|
Om du kan tänka dig att gå ner till 255tkr - sätt det priset direkt! Det är mitt absoluta råd efter att ha sålt en massa bil. Många personer ogillar att pruta och hör helt enkelt inte av sig om de inte anser att priset är tillräckligt bra från början. Oroa dig inte för att det ska prutas en massa ytterligare på priset när folk väl kommer. Har du satt ett attraktivt pris kommer du enkelt kunna avfärda dessa med "Bilen är redan billigast i Sverige baserat på årsmodell och mil så priset är fast om du inte hittar några fel på bilen". Är priset rätt funkar varje gång jag säljer i alla fall. Yrkesmässiga skambudare "Hej, jag bjuder xxxx hör av dig på 0701-xxxxxx" behöver du inte svara på. Detta är svarthandlare och dessa vill du inte göra affärer med. Du märker direkt om det är en "riktig" person i andra änden. ------- //Lövet |
|
|
Marin, yep 394tkr för bilen och 150tkr för extras, det blir snabbt mycket pengar när man kryssar för tillval på bmw, skulle kanske fälla ut kroken på bilden och fota vinterhjulen separat. Lövet, tack för vettigt svar, 255 är väl mindre än vad jag hoppats (tänkt) men bilen blir kanske såld på studs utan extra prutsnack. Ska grunna på detta. |
|
| Många missar att de första årsmodellerna kostar lite mer då paketen är lite snålare och mer utrustning ingår senare, men så är det väl genomgående , det kostar att ligga på topp och vara först med det nya. Tror nog att redan 265 kan ge lite effekt ( 50% tapp på 3 år brutto har varit riktigt hyfsat de senaste åren givetvis avklingande beroende på utrustning) men milen är ju något högre varför 255 -60 kanske kan vara mer relevant. 3 år gamla vinterhjul tillför inte mycket. | |
| Sätt rätt pris direkt, ta bort vinterhjulen och sälj dem separat. | |
|
Tack för kommentarer, testar med 255" utan vinterhjulen. Får se om det ökar intresset. |
|
| skulle det varit en touring kunde jag köpt :/ | |
| occe, bagaget är större/djupare än vad man kan tro ;-) | |
|
Så var bilen såld, lite sämre betalt än vad jag hoppats på, men i paritet med vad kvd bedömde. Bra timimg då nya mercan kom hem till handlaren idag, den ska först lackförseglas så leverans på måndag. :-) |
|
| Vad gick den för? 240,000kr? | |
| 235" | |
|
235' var billigt. Hur upplevde du responsen? |
|
|
Yep, uselt betalt egentligen, responsen var precis lika dålig. Trodde det skulle vara bra efterfrågan på denna modell, F10 med 6-cyl diesel och sportautomat. Antagligen miltalet (~11300mil) som begränsade intresset? |
|
|
Tror att du hade kunna få ut mer för den om du hade lagt ut den för 249' |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.