|
|
|
|---|---|
|
Min bmw 740(e38) årsm 1995..Nyckeln i tändningslåset "snurrar" ibland? är tändningslåset slitet? likaså så kan biltelefonen slockna ibland med tänds igen vid nyckelvridning dvs om jag stänger av bilen och startar den igen, kan det beror på "glapp/slitage´" i tändningslåset. var kan man köpa ett nytt komplett lås och vad kostar det. Vill ju att allt ska vara fräscht. | |
|
Hade samma fel för några år sedan på e38 an, köpte nytt lås på BMW så att man kan använda befintliga nycklar. Kommer inte ihåg vad det kostade, men det är lätt att byta. /Stefan |
|
|
Okey. enl en del personer så ska det kodas om osv? men ska höra med bmw verkstan. Märkkte du något annat problem också pga dåligt lås? som på min bmw så verkar de ha samröre med mobiltelefon att den startar om man vrider på nyckeln några ggr. |
|
|
Nej, jag hade inget elektriskt fel, bara det att när du skulle starta så snurrade bara nyckeln runt. Efter 2-3 försök så "tog" nyckeln och det fungerade. Det är bara låsdelen (för nyckeln) man byter, kostade för 6 år sedan 620 kronor på BMW. /Stefan |
|
| Okey. då ska jag kolla med bmw verkstaden och enbart låsdelen,heter den nåt spec el? | |
|
Ja, artikelnumret på min "code låscylinder" (troligen samma till din 95:a) var 32321092780. Du får väl uppge ditt chassienummer så nycklarna passar. /Stefan |
|
|
Va bra tack för info osv ,ska kolla upp det. återkommer med resultat. |
|
|
Hej! köper du ett tändnigslås av BMW så är det kodat och klart när det kommer.. dom beställer efter ditt reg.nr och du måste hämta det personligen och visa leg. Tändningslåset går på ca 700kr. I vissa fall behöver man även byta rattlåset då det också kan vara skadat. det kostar ca 1300kr och är enkelt att byta. Byter du rattlåset också får du även köpa två brytbultar för monteringen. skulle du behöva byta rattlåset har jag ett nytt i kartong liggandes som jag kan sälja då jag inte behövde byta mitt. Bara höra av sig i så fall. Mvh Emanuel |
|
|
Bara för info. var på en amerikansk bmw sida, och läste ett inlägg av en kille som hade liknande problem med det elektriska, fläktar/ac, farthållare, radio o andra saker la av ibland. Han bytte tändnings modulen och problemen var borta. Googla "ignition module e38" så hittar du info. Lessen ja inte kommer ihåg sidans namn... Mvh Emanuel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.