AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.595

AC trasig?

Visa användare
259
danl
525i -04 (E61)
Hej,

Finns ju felmeddelanden för allt som det verkar finns det då inget som säger ifrån när AC'n har lagt av?

Köpte bilen i januari så har inte kunnat testa i varmt väder men det som gör mig lite tveksam är att nu med kanske +10 ute så ökar fläkthastigheten när man drar ner tempen till Min men luften som kommer blir inte kallare.

Finns det nåt enkelt sätt att testa om AC'n verkligen funkar?

om den nu är paj så hade det ju varit fint att kunna lämna in den nu innan första riktiga värmen kommer då det väl blir jättetryck på alla AC verkstäder.

MVH/Dan
Ju
94
JuniorS
530d Sedan -09
523i Sedan -97
Nu tycker man ju inte att AC-kylaren borde ha pajat på en bil från 2004, men lämna in bilen och få den provtryckt
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Måste vara varmare ute du kan inte få kallare än vad som står på vredet dvs 16 grader..sen kan det ju vara trasigt på min E61 fick jag byta evaporator 23 tusen fattigare med det blev kallt.
Visa användare
259
danl
525i -04 (E61)
23 tusen låter inte kul..
Har bokat tid hos en lokal AC fixare på måndag - återkommer!

Just att den ökar fläkthastigheten när jag ställer den på Min utan att blåsa kalluft borde väl betyda att den är paj.

MVH/Dan
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Testa först att blåsa i hålet där tempgivaren för inne luften sitter under reglagen i mittkonsolen ( det lilla gallert )
Kör sen in i ett varm garage och testa det kostar pengar att åka och laga saker som inte är trasiga
Säger inte att din inte är trasig bara att du skall testa vad du kan själv innan du lägger tusenlappar på den

Ha deT
Visa användare
259
danl
525i -04 (E61)
Bra tips där thom525 - kan ju också ta en hårtork och blåsa lite i hålet så borde det väl bli "tillräckligt varmt"!

MVH/Dan
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Tror inte det funkar med hår tork
Isf får du värma utegivaren också
Sitter bakom kofångaren därför enklare att åka till värmegarage

Ha deT
Bj
186
Bjornagain
Audi A3 gtron
Enklast borde väl ändå vara att ställa bilen i ett varmt garage och damma på AC:n?
Visa användare
259
danl
525i -04 (E61)
Sant! Kunde ju röja ur det egna garaget som är varmt men då är det knappast enkelt längre..

Blir en tur till Gör det själv hallen på OK för tvätt + AC koll i helgen!

/D
Visa användare
259
danl
525i -04 (E61)
Nu står bilen på verkstan, väntar på domen.
Satt i kö i stan igår och då var det ingen tvekan längre om den funkar eller ej...
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Skulle inte svarat på detta igår ballade min ur kollade och hade inte gas så det räcker
Kommer kylkille hem på onsdag och vakumsuger provtrycker och fyller på förhoppningsvis räcker det
Pris 800:- bra med vänner i lite olika brancher

Ha deT
Visa användare
259
danl
525i -04 (E61)
Var lite för lågt tryck i systemet för att kompressorn skulle slå till men det gick tydligen inte hitta nån läcka.

1500 fattigare funkar den nu perfekt.

MVH/Dan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.