|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 320d -08 som gnekar och gnisslar i bakvagnen på vänster sida. Har försökt lokalisera om det är i någon av de många gummibussningarna eller i stötdämparen utan att lyckas. Jag har även använt 5-56 utan resultat. Tacksam om någon kan tipsa mig var felet är. | |
|
Det låter lite som samma ljud jag uplever: Länk Nu när jag bytte till sommarhjul och hade bilen upphissad tycker jag det låter ifrån stötdämparen. Kan vara så att den är slut möjligtvis. Jag har provat att smörja de bussningar runt vänster sida med siliconspray ifall de torkat men utan framgång så är ljudet fortfarande kvar. Ett knarrande ljud mer. |
|
|
Har samma "problem" men min 325d-08. Den åker in på bussningsbyte på måndag, hoppas det är lösningen. Verkar vara ett ganska vanligt fenomen, har sett flera trådar här senaste veckorna om knarrande bakvagnar. En tråd till om liknande: Länk |
|
|
Bussningar bytta = sängkammarljudet borta (gnek, knarr, gnissel). Så det löste mitt problem iaf. Hoppas det hjälper nån. |
|
| Bokat tid nu för felsökning så vi får se vad det kan vara. Finns ju en å annan bussning i bakvagnen på E9X. Sängkammarljud är enbart trevligt när man själv framkallar dom ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.