|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Har du mätt bränsletrycket? Vad är det för bränslepump du monterat? Kina-tillverkat från Ebay etc? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Lite långsökt kanske, men bytte du bränslefilter? Har du provat att starta den i N ? Har du säkringar i handskfackutrymmet? Om så fallet, kollat dessa? Har du säkringar under baksätet? Om så fallet, kollat dessa? Har du boxar i motorutrymmet, där man kan skruva av lock och se efter säkringar? Kan i sin tur vara dolda under lock. Gått igenom att kontakter till vevaxelgivare, kamaxelgivare sitter på sin plats? Kontrollerat att pumpen ger bränsle? Mycket startgas vid försök med detta. Stor motor! Losskopplat luftfilter. |
|
|
Om du bestämmer dig för att byta givare, som Delorian skriver, så köp på BMW. Allt annat är lotteri, enligt många på forumet. Mvh Kalopps |
|
| Varför köpa på bmw till överpris när man kan köp boschgivare på ebay för halva priset? | |
|
Klart man kan köpa på ebay. Var och en gör som den vill! MEN är jag i akut behov så......................................... Ursäkta att jag yttrade mig! Försöker bara hjälpa till. |
|
|
Du skrev att det var ett lotteri inte att du var i akut behov. Dock kan man tycka att en felaktigt vevaxelgivare borde gennerera en felkod. |
|
|
Peterpagels skriver att han blir gråhårig, därför tolkade jag det, som att han var i akut behov av att få en lösning på problemet. Klart mysko, att om fallet skulle bero på en trasig vevaxelgivare, så skulle felkod dyka upp. Kanske fel på OBD:n. Elfel är jobbiga. När det gäller lotteri, så tänker jag på det Hasso har skrivet, vad angår givare. Men en Bosch, hade jag med köpt. Tack för tipset! Mvh Kalopps |
|
|
tack för alla tips har inte hjälpt ännu men jag ger inte upp ska kolla vevaxelgivare jag återkommer |
|
| fick reda på att 2 cy att den inte startar för detlindrar inte svaarade men tycker det är konstigt | |
| två cylindrar svarar inte när vi gjorde en diagnos men tycker den borde gå igång iallafall vet inte vad man ska göra tror det blir till att leta efter en ny motor FAN vad drygt | |
|
Vad menas 2 cylindrar svarar inte? Är 2 st tändspolar dåliga? |
|
|
Kontakta Need For Speed i Malmö. Höjagatan 17 040-97 79 19 Blir säkert avsevärt billigare, än att byta motor. MVH Kalopps |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.