|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej min bil startar inte har Bytt bränslepumo startmotor men vill inte starta ändå Någon som har något förslag det är en 545 à touring 04 | |
| En bra början är att kolla om det finns några felkoder lagrade. Annars kan du få fortsätta att byta delar ett bra tag innan du träffar rätt ;) | |
|
Har inga felkoder dom är nollställda |
|
| Ok. Startmotorn snurrar alltså, men motorn startar inte eller ger några livstecken ifrån sig? | |
| Ja precis | |
|
Det borde lagra en ny felkod om det är tex vevaxelgivaren utan den brukar inte bilen gå igång. Går bilen igång om du sprayar startgas? |
|
|
Nej inget händer Den går bara rund |
|
| Den tänder inte till på startgas? | |
| Nej | |
| Och du har kollat varenda säkring? | |
| Japp | |
| Vad hände innan problemet uppstod? Inga misständningar eller konstigheter? Blev den startad en kort stund kall senast den gick? Under en minut eller så. (6:orna har en tendens att lyftarna hänger sig vid korta uppstarter så att kompressionen uteblir. Vet inte hur det är med denna motor) | |
|
Hade fenomenet som Anders-72 skriver, med lyftar häng på min M54. Fick mala med startmotorn i omgångar med fullgas. Till slut hoppade den igång. Höll på ett bra tag. Uppstod efter jag bara skulle flytta på den en bit. |
|
| Samma här på min bmw 528 98 | |
| Den bara stannade när jag var ute och körde | |
| Det låter ju som att du inte har nån gnista. | |
|
Jag spånar lite. Har du provat en annan nyckel? |
|
|
Hur uppträdde den när den stannade? Om den "tynade bort" är det troligen bränslerelaterat. Om den "tvärdog" är det troligen el-relaterat. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
den dynade bort sen gick det inte att starta tycker det är konstikt ny bränsepump ny startmotor när man försöker stara den låter det som att den imte riktigt går runt lite trög nytt batteri med nya tändstift blir gråhårig |
|
| Laddade du batteriet, innan du satte dit det? Om inte: Ladda det. Kontrollera jordpunkter mellan motor och chassie. | |
|
En på forumet hade samma problem som du inga felkoder han bytte kamgivarna + vevaxelgivare så gick den ingång . I så fall hade jag börjat med vevaxelgivaren för utan den så går inte bilen ingång. Åtminstone ohmäta den |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.