|
|
|
|---|---|
| Går det att sälja en fullutrustad BMW X3 xDrive35d M -12 med ca 1500 mil privat idag? Till vilket pris? | |
|
Det är klart det går, vad har du för utrustning? Fullutrustad är ett rätt trubbigt uttryck. Varför ska du sälja så fin bil? /Anders |
|
|
Nja, jag har inte bilen (ännu...), utan undrar vad den är värd om jag skulle vilja sälja den privat över Blocket med en gång. |
|
|
Rent generellt är det ju svårt att idag sälja en bil dyrare än vad man har köpt den om du inte har möjlighet att själv köpa den under marknadspris, så frågan är omöjlig att besvara utan att veta förutsättningarna först. /Anders |
|
| Vad vill du ha för bilen för att göra affär? | |
|
Nja, mina förutsättningar och inköpspris bör väl inte inverka på marknadspriset vid försäljning? Jag tycker nog att den ursprungliga frågan egentligen är ganska enkel. Nämligen, går det att sälja en fullutrustad BMW X3 xDrive35d M -12 med ca 1500 mil privat idag och då till vilket pris? |
|
| beckis -> Hur mycket vill du ge? | |
Verdi |
Novation hade en sån ute för 616 tkr (dock inte riktigt fullutrustad) och den är borta nu. Tror den hade gått runt 400 mil bara dock. Varit i trafik sen september förra året. Det exemplet du drar upp är ju en bil som har gått lite längre och säkert varit ute längre och så måste man lägga sig lägre som privatperson. Jag skulle säga att du borde kunna få strax över 500 tkr om du har tid att vänta på köpare. Du ska väl inte köpa den i Litauen? ;-) |
|
Fortfarande finns det miljoner olika uppfattning om vad som är "fullutrustad" så för att svara på din fråga bör du skriva iaf ett antal options som finns på bilen. Sen går förstås allt att sälja om det har rätt pris. /Anders |
|
| Verdi -> Jo, jag har kontakt med en kille som kan ta in en sådan från Litauen till bra pris. | |
| \o/ | |
| Nä, allvarligt talat så är jag bara intresserad av att få en bättre bild av värdeminskningen för den här typen av bil under det första året. | |
|
Pettran: Räkna med ganska kraftig värdeminskning. Speciellt om bilen verkligen är "fullutrustad", dvs bruttopris på 715 000 kr. Bilens karaktär gör nog att du inte kommer få bra betalt vid inbyte, och marknaden för bilar >500k på privatmarknaden är svår. En firma kan säkert försöka på ett pris runt 550 000 ink vinterhjul. |
|
|
Jag tror att en X3 35d är en riktigt "smal" bil publikmässigt. De flesta väljer 20d till X3, ett fåtal 30d och ännu färre 35i och 35d. Jag antar Litauen var ett dåligt skämt? /Anders |
|
| Om du köper den ifrån UK som diskuterats i en annan tråd kan du få en nära fullutrustad för under 500k. Det borde ju ge en rätt bra ägandekostnad. | |
| bunf -> Det låter som en fri lunch... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.