|
|
|
|---|---|
|
hjälp jag behöver hjälp av vad man kan göra för att få mer hästar i min andra bil nu är det bara 101 hk och det är nästan läskigt att göra en omkörning någon som vet vad man kan göra . ma | |
|
Lustgas, turbo/kompressor eller större(effektivare) motor! Men enklast och billigast är nog att byta bil ! Länk |
|
|
Lustgas, turbo/kompressor eller större(effektivare) motor! Men enklast och billigast är nog att byta bil ! Länk |
|
| Låt bli att köra om. | |
2CooL |
SAMMA PROBLEM SOM JAG ..... jag har också bara 101 hästar , fyfan vad jobbig den är. |
2CooL |
318i har ju inte så värst mycket hästar. |
| Inte för att jag vill vara tyken, men kom den låga effekten som en överraskning för er efter att ni köpt bilarna? Provkörde ni dem inte? Jag valde mellan min 318i-00 med 118 hk och en 320i-99 med 150 hk, och kom fram till att visst var båda bilarna slöa, och 318 slöast, men inte med stor marginal. Min ekonomi tillåter inte en 330i och en äldre bil ville jag inte ha, så jag valde medvetet en 318i. Jag har lite svårt att förstå era reaktioner. Varför köpte ni dem om ni är så missnöjda med dem effektmässigt? Jag är visserligen inte så nöjd med kvaliteten på min 318i, men det är ju något som har visat sig efter hand som jag ägt den. Relativt slö har den alltid varit, och det visste jag när jag köpte den. | |
2CooL |
så här e det för min del..... För det första så har jag inte körkort och det var farsan som provkörde den och för det andra så hade jag ingen aning om vad 316i eller dom andra modellerna bettyde. Sen när jag övningskörde så kom överraskningen. Nu ska man ju ta körkort... |
2CooL |
Personligen tycker jag att du valde fel. Jag skulle tat 320i-99 150 hk. Utan tveka! |
|
Det märks att du inte har provkört en 318-00 resp en 320-99. Vridmomentet är nästan exakt detsamma, den extra vikten i fronten av den rätt slöa sexan hämmar rejält, den kräver mer varv, och jag kan slå vad om att 318i tar den i 80-120 på högsta växeln. Plus att allt, precis allt, är dyrare. Hur kul är det? |
|
2CooL |
ok, då har du valt rätt. |
|
Jag har ju också en 318i 00'a. Jag är hemskt nöjd med den bilen, grym väghållning, duger att köra om med och bra komfort (har komfort paketet, eller vad det heter). Plus att det blir bra mycket billigare med det här att det fortfarande är ett års fri service kvar på den än att köpa en som precis blivit 3år och fri servicen har gått ut. Då kan man ju börja fundera, är det något fel på den eftersom den säljs precis när service garantin gått ut? Tyvärr har jag inget körkort ännu, så det är flickvännen som får köra, men jag lovar. Hon kör ifrån alla volvo raggare här i "byn" :). |
|
|
Hinkas, anledningen till att många säljer den när 3 år har gått är kanske just som du säger att den fria servicen/garantin går ut och att det är lika bra att skaffa nytt på en gång (för att dom förmodligen kommer skaffa just nytt snart igen). Varför vänta ett år, om det mot förmodan skulle hända något? Eftersom jag själv aldrig köpt nytt och inte prioriterar nybil högre än andra saker så är jag inte säker men jag gissar på det iaf. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
| Ja, hade man pengar så hade man väl köpt en helt ny. Men nu var det så att jag fick nöjja mig med en "begagnad". | |
|
albin: precis som braxen säger vore det smartast att byta bilen till en med större motor/mer effekt. MrShhh: Håller med....man lär ju märka att bilen är slö när man provkör den, och om man upplever den som slö låta bli att köpa! Kan iofs förstå om en 316i känns slö jämfört med albins andra bil 330i ;-) för övrigt tycker jag inte ens att ni som kör 316i ska klaga....tänk på mig som ibland får dras med Volvo 740-85! 1800 kilo - 112 hk...omkörningar är bara att glömma! MVH Kalle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.