|
|
|
|---|---|
|
Har en e90 325i-06 med professional HU och standard högtalarpaket.Vill uppgradera ljudet i den men av ekonomiska skäl får det ske i omgångar.Så,vad börja med? Vad ger mest förbättring? Eftermarknads HU med original högtalare eller original Hu med eftermarknads högtalare? | |
|
Jag hade valt högtalarna först, där har du störst skillnad. BMW CS #5206 |
|
|
Ok,dom är så dåliga alltså? Läst mycke om BMW HU att dom ska vara effektlösa och förinställda låsta EQ-kurvor och så men dom spelar märkbart bättre med "riktiga" högtalare alltså? |
|
|
Det är trots allt högtalarna som ger ljudet, behövs inte mycket effekt för att få bra ljud i riktiga högtalare, jag hade bytt högtalarna först. BMW CS #5206 |
|
|
Jag kommer att byta högtalarna i min e93:a, men jag har redan monterat en dynavin som ger mer effekt än originalstereon. BMW CS #5206 |
|
|
Har du rätt i Christer men tänkte typ dålig signal in,dålig signal ut oavsett kvalite på högtalare men HU kanske inte är så dålig som det verkar då... Märkte du nå nämnbar skillnad när du bytte HU? Vad för högtalare har du tänkt byta till? Och ang. byte av HU,är det bara att byta lr finns det risk för nå felkoder,tappade funktioner eller nå annat strul i samband med byte?? |
|
|
Finns en del om du söker, klippte och klistrade mitt svar från en liknande tråd. "Hämtade precis min bil från DLS Partille. De byggde en ny bakre lucka i skuffen som de även klädde i samma sort tyg som suttit innan. I den fasade de in en 10" sub, ett galler ligger som skydd under mattan, ingenting syns. De isolerade baljan och lade även slutsteget där. Fram satte de i något som kallas C4 2-vägssystem, dvs bytte original 4" högtalare samt kompletterade med 2 diskanter på a-stolpen. Med lite kablar och jox samt montering kostade detta 6.945 ink. moms. Basen ska tydligen "spela in sig", skulle komma ned efter några veckor så skulle de finlira med ljudet. Om jag är nöjd?!?! Som bara f*****n :-)))))))" |
|
|
DLS är bra och kunniga, har handlat en del från dem genom åren. Det här kittet skall vara bra, enligt andra på AP. Länk Jag märkte ingen större skillnad när jag bytte till Dynavin, men med bättre högtalare skall det nog bli bra. BMW CS #5206 |
|
|
Länk Så här ser Dynavin ut, är väldigt nöjd med den. Förstärkaren är på 4*50W så det bör väl räcka. Jag har också den här,Länk som precis får plats bakom armstödet i baksätet. BMW CS #5206 |
|
| Gladen paketet ger ett j*kla lyft på ljudet. Iaf tillsammans med lämpligt 4-kanaligt steg! | |
|
Robert: Har du bild på hur de gjorde arbetet med basen? Jag har ett par basar att välja på men har inte kommit på vilken jag ska använda för optimalast resultat. |
|
| Till TS: Ofta är systemet inte bättre än dess svagaste länk. Jag bytte till en Alpine HU i min gamla e46a och de gav ett lyft i original. Men sedan slutsteg plus ett par dls rm6.2 + dämpning och stag i dörren så var det natt och dag. | |
| Huntelaar, har dessvärre ingen bild. Med de tog en ny styvare skiva som de figursågade efter originalet, sedan fräste du in basen underifrån och klädde med samma tyg som innan, ligger även ett galler under tyget som skydd, syns inte att det sitter en bas där. De tog ur originalbaljan i plast och isolerade, samt satte steget precis intill. Kan verkligen rekommendera DLS, de bygger bland annat mycket tävlingsljud, och prislappen för det som de gjorde på min bil var helt ok. | |
|
Hur är det med byte av HU,ni som gjort det.Är det bara att byta eller blir det nå strul med missade funktioner och sånt? Läst att backvarnaren går ihop med original HU?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.