|
|
|
|---|---|
|
Efter lite aktivare körning idag med familjeracern så konstaterar jag (inte helt oväntat) att bromsförmågan på 535:an jämfört med min fd. M3 E46 tyvärr är som dag och natt. Som sagt, inte alls oväntat men jag upplevde skillnaden för stor mot vad jag är van vid och undrar nu om någon annan 535-ägare, eller för den delen vilken E61-ägare som, har något bra tips på bättre bromsar som passar bult-on? Mvh Jimmy | |
|
M5ans bromsar passar fram bolt on. Iallafall på pre facelift Mvh mikael |
|
|
M5ans bromsar passar fram bolt on. Iallafall på pre facelift Mvh mikael |
|
|
Det är inte säkert att du behöver nya skivor - börja med bättre belägg. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Som Narvselius tror jag att bättre belägg och ev. bättre bromsvätska kan vara första steget. Nackdelen med bättre belägg är väl kortare livstid och eventuellt dammande och otrevliga ljud. Men det finns säkert mycket skrivet på nätet vilka som erbjuder bättre grepp utan att pruta allt för mycket på bekvämligheter som kan accepteras på en banbil, men kanske inte på en vardagsbil. __________ Mvh Grelle |
|
| Stålomspunna bromsslangar, sportskivor och vassare belägg kan göra underverk! | |
| Om man inte vill lägga en mindre förmögenhet på riktigt dyra brembo eller liknande förstås :) | |
|
Ferrodo Performance DS har jag monterat på min E46:a och då gick bromsarna från att vara bra till väldigt bra. Inte ett gnissel från bromsarna trots att beläggen inte har skrikdämpningsplattor på baksidan. Bromsarna känns mycket mer direkta och nyper hårdare samt blir bara bättre med lite värme - stor skillnad mot BMW-originalbelägg (Textar) som faktiskt var riktigt bra med tanke på att det är en standardbil. Har iofs inte kört bana med bilen men tror att de klarar av det med trots att det inte är rena racingbelägg. Som lök på laxen dammar de mindre än originalbeläggen och det damm som uppstår är mer ljusgrå i förhållande till det kolsvarta damm som Textarbeläggen producerar. Har kört ett tag med dem och kan inte se att de slits speciellt mycket snabbare än vanliga belägg, men skulle gissa att de kanske är lite tuffare mot skivorna. Rekommenderas starkt! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
varför inte satsa på M5 bromsar ? kostar jovisst men vilket bett =) mvh mikael |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.