|
|
|
|---|---|
|
Tycker min 320d 163hk automat är lite slö, Speciellt trött på lägre varv. Är det värt att chippa? blir det stor skillnad? Hört att förbrukningen skall visa fel på färddatorn samt serviceintervallerna blir fel? Något mer som är bra att veta innan ev chipning? | |
| Sist jag kollade så fick du 193 hk och lite över 400 nM. Men att den ska visa fel på färddatorn och service har jag inte hört nåt om.. | |
Verdi |
Trimboxarna har de nackdelar du räknar upp. En korrekt mappning fungerar bättre. |
|
Har trimbox från promotech till min e90 årsmodell 2009. Har 205hk mot original 177hk. Har en så länge bara positiva erfarenheter. 5% lägre förbrukning samt bättre drag i bilen. Seviceintervall verkar som vanligt Jonas |
|
|
Har Promoteh box med ...... Den kopplas in på 3 ställen : spridarbryggan, kamaxelgivaren och tryckgivaren på insuget ( laddtrycket ) .... Jag har för mig att 177hk blev 210hk , 350nm blev 420 mm ..... Största skillnade tyckte jag blev låg och mellanregistret , 100% nöjd än så länge i allafall ..... Färdatorn stämde inte 100 när åkte 120 mil till o från fjällen på en tank .... Färddatoen visade vid tank 0,44 , i verkligheten. När liter delat på liter diesel räknades ut så blev det 0,49 lit / mil .... Tror den även har lite felvisning utan box ???? Brukar gälla många bilar att den inte är 100 % exakt ...... Servicemässigt .... Nja ..... "Vågar" man riskera maskingaranti med mera ( eller om bilen har gått lite mera så maskingarantin inte gäller längre ) , kan man ju serva själv i allafall mellan varje orginalservice med olja och filter .... Då det finns billigt att köpa märkesolja över nätet ..... |
|
|
Tack för alla svar. Har dock konstaterat att det är något som inte står rätt till därav att den känns slö. 0-100 11SEK!? polarn sa också att den kändes slö jemfört med en likadan fast manuell. Vet att bilen just hade vart inlämnad för rengöring av partikelfilter innan jag köpte den , jag själv kör korta sträckor till vardags men försöker dra ut på längre sträcka några ggr i månaden. Någon som vet om partikelfiltret sätts igen långsamt så den inte börjar varna förrns den är så gott som helt igensatt ? Någon som har fått effektminsking pga det ? |
|
|
Tjena Rbg. Jag har en 320D Automat, med 163HK. Sen 2 år så sitter det Vtech Steg 2 chip. Det kan jag rekommendera är nöjd som fan. Har idag enligt Vtech 220HK 450NM. Mvh Kevin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.