AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.647

min 7e e38, flipp eller flopp?

sa
39
sagor
E61 525 Touring -05
Skämt åsido, ganska övertygad om en flipp. återkommer om det blir det andra. Det är nu en 740 L. Känns coolt med den längre versionen, och det kommer säkert att uppskattas om det blir en bilsemester till sommaren. Det var det där med Edcn på dessa. Vad bör man tänka på? sedan skramlar det från ena kattalysatorn en värmeplåt sitter löst, märks bara på tomgång. Har fått en bra beskrivning av tidigare ägaren, men ville få in synpunkter via tråden. Avgasvärden o liknande har tydligen varit perfekta genom åren och har besiktigats och godkänts med denna avvikelse. Tydligen händer detta med tiden och inte helt ovanligt. Bilen går bra och svarar genom alla växlar, tappar ingen effekt. Kan nämna att bilen är en -95, men är en lågmilare på drygt 17500 mil, och är i fint skick och 98% rostfri.

HD
Visa användare
275
royalcruiser
BMW 540iAT -94 E34 Alpinweiss III

BMW 750iA -96 E38
Ascotgrűn
Det här med skramlande avgasplåt har jag också varit med om, inga konstigheter där, ta bort eller svetsa. EDC-dämparna är svindyra, men brukar hålla länge, min e32 gick nästan 35000 mil innan de tog slut(började läcka) kostar runt 10000kr styck.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.