|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Auto power. De är nu dags att uppdatera fälgarna iför sommaren och har fastnat lite för bbs le mans fälgarna. Jag har hittat några som jag är sugna på att köpa men är dock lite osäker ifall de passar på min 330 e46 touring. Han som säljer dem skriver följande. "Har suttit på en M3 E46 men passar de flesta 3-serie som t.ex. 19, 320, 320d, 323, 325, 328, 330, 335, E90, E36." Tror ni att de kommer passa på min e46 då? | |
|
Länk bultdelningen lär ju vara samma (5/120) men sen är det ju ET (inpressningen) måttet du ska kolla på, när du har positivt ET mått än det som är på bilen så kan du ju alltid sätta dit spacerplattor, längre bultar. med ett negativt ET än det som är på bilen så får du helt sonika räkna på, (beroende på bredd på fälgen) hur långt in eller hur långt ut hjulet kommer hamla om du jämfört med original, kan man alltid slå ett öga på navmåttet med, kolla länken så kanske du får lite klarhet i saker! Där förnuftet slutar, börjar underverken. |
|
|
Är det dessa du syftar på så är svaret nej. Länk Bakfälgarna kommer hamna 35 mm utanför skärmen! ///Micke |
|
|
Och det vet säljaren för jag har pratat med honom. Var som du sugen på dessa så jag ringde. Säljaren är övertygad att dom passar men jag fick en konstig magkänsla så jag ringde polaren som är i däckbranschen. Fick således bekräftat att det inte kommer funka med bakfälgarna. Ringde tillbaka till säljaren och berättade samt att han borde ändra i sin annons. Köper man dessa i tron att dom ska passa så lär man ju bli rätt tokig när man upptäcker att dom inte gör det. ///Micke |
|
|
De var tråkiga nyheter då de verkligen skulle sitta fint på e46. Jo jag fick också en dålig känsla efter följande dialog. Mig: Vet du ifall fälgarna passar på en 330 e46 touring? Säljaren: Hej igen, jag vill inte garantera detta men vad jag förstår så ska de passa. Kolla gärna med någon som vet till 100% före. Tack för de snabba svaret då de hade varit mindre roligt att lägga 8000 på fälgar som inte passar. |
|
|
Exakt så svarade han mig oxå! ///Micke |
|
|
Kopierar in delar av annonstexten så vi har kvar informationen här även när annonsen är borta. BAKHJUL 19" x 9,5" ET25 Michelin Pilot Sport 255/35 -19 (Dåliga, 1mm). FRAMHJUL 19" x 8,5" ET38 Michelin Pilot Sport 225/40 -19 (Bra, 5mm). Har suttit på en M3 E46 men passar de flesta 3-serie som t.ex. 19, 320, 320d, 323, 325, 328, 330, 335, E90, E36. ///Micke |
|
| Vart de några andra fälgar för dig? Jag känner mig ganska borttappad i de hav av fälgar som finns och tar gärna lite tips om vilka fälgar som passar in bra på e46an | |
|
Letar fortfarande efter BBS Lemans. ///Micke |
|
|
Här är en sida med originalfälgar där man kan se dom olika måtten. Länk ///Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.