AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.818

Lite köpråd tack

Tjena,

nu när snön är borta så har jag slutat kolla på fyrhjulsdrivet :D och gått tillbaka till att kolla på BMWs. I höstas var det 335or som gällde men jag har mer o mer börjat kolla på M5 och M3. Men har svårt att komma till skott. Jag vill helst ha sedan, eftersom jag har två barn och ilastning av dom blir enklare i en sedan än i en coupé. Men ska jag gå på M3 eller M5 (eller 335)? Känner mig jäkligt osäker på hur jag ska hitta en juste bil. Och vad är rätt pris? Kollar man på bilpriser. se så känns det som om dom flesta bilar har ett avsevärt högre pris än det som anges där.

Lurar på att åka o kolla på denna idag: Länk
vad tror ni om den?

eller denna:
Länk

men så hittar man denna (fast det är coupé) o den ser ju rätt nice ut:
Länk

Hur ska jag tänka när det gäller växellådan? Automat eller manuell? Fördelar/nackdelar? Jag bor ju i stockholm så det blir ju en del köåkning så automat är ju nice, men jag kommer inte använda bilen tokmycket i rusningstrafiken.

Har ni några andra tips eller bra objekt i stockholms/västerås-trakten så tar jag gärna emot tips. Maxpris är väl runt 350´, men helst en hundring mindre :)
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Köp den här och spara 130'!
Länk
Trimma för 5-10' så har du en mer potent bil än m3.
Mvh
Ni
307
Nicklas_A
M3 e46 - 03 LSB

e91 325i M-sport - 07 (såld)
e46 325ci M-tech II 04 (såld)
Z3 coupe 2.8 M-sport (såld)
Hur många mil har du tänkt köra per år? Känns som att speciellt m3or sjunker snabbt i värde så fort de fått lite mil på mätaren. Den Marin länkade va ju riktigt fin!

Hade väl tänkt köra runt 1500/år.

Jo den var fin, lite långt bort för mig att kolla på bara. Men om jag köper en 335 kommer det inte bara bli så att man går o sneglar på M3or hela tiden :D ?

Nån som har haft bägge typerna och kan redogöra för och nackdelar modellerna emellan?
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
En M är en M i mina ögon och oavsett om du kepstrimmar eller gör det på riktigt så kommer en 335 att vara en just 335 även om den smiskar skiten ur en M.

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

Jag tycker först och främst att du bör leta en bil med DKG låda. Som Kävlingepågen skriver ovan så är ju en M bil alltid en M bil och går inte att jämföra med en mappad 335. Sen är det förstås även beroende på vilken budget du har. En M3 E90 med DKG och är en fantastisk bil som du kan använda även till vardags. Viktigt kolla historiken noga.

/Anders
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag har haft båda. 335 är lättare att leva med och betydligt billigare i drift. Ska du köra på bana är m3 självklara valet. Den länkade 335 är dessutom 4wd så den kan du använda året runt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.