|
|
|
|---|---|
|
Har lite funderingar som jag tänkte bolla mer er. Har i dagsläget en sexcylindrig E46, men då jag inte åker speciellt mycket bil så funderar jag på att köpa en liten billig bil, och tanken är att det blir en 316 Compact (då jag haft en sådan tidigare och varit nöjd med den) Jag har hittills alltid lagat och servat mina bilar själv så har mycket dålig koll på verkstadskostnader. Jag väger fram och tillbaka om jag ska säga upp min garageplats (mekgarage) de flesta reparationer och service kommer jag ju kunna göra i en GDS-hall, men vid eventuella större ingrepp som inte kan göras under dagen, som exempelvis byte av en topplockspackning kommer således att lämnas bort om det inträffar. Nu undrar jag vad priset på byte av exempelvis topplockspackning (inkl, sotningssats, planing) kostar? förstår att det blir mellan tummen och pekfingret här och att det givetvis blir dyrare om exempelvis toppen skulle vara kass. | |
| Om du menar 316ti e46 så har den N42motorn. Den första med valvetronic. Googla lite så ser du vanliga fel. Verkar inte vara jättelätt att skruva med. Men du kanske menade den äldre compacten? | |
| Oj glömde skriva det, jag pratar om den tidigare compacten, alltså M43 1,6 eller 1,9 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.