AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.599

Hjälp ang bortmonteringa av CDV ventil E39.

Ki
83
Kimme_94
320i E36
Hej! tänkte plocka bort ventilen, och vill dubbelkolla med er på autopower att jag kommer göra det korrekt.

Gör man såhär?
1. Ser till att bromsvätskenivån är på max, då det är en skiljeväg som går till kopplingen där i?
2. sätter en klämma på slangen som går ner, för att förhindra att olja åker ut.
3. Under bilen: skruva bort röret med ventilen, och skruva bort ventilen från röret? då det ska vara samma gänga?
4, det är nu jag blir lite osäker, är det bara att montera tillbaka, och sedan ta bort klämman? eller ska man ta en oljekanna med dot4? och pressa upp i slangen till behållaren?

Väldigt tacksam för svar, då jag vill ha bort den snarast!

Vill någon ge något hjälpande svar på dethär Länk uppskattas även det! :D
Jo
163
Jonathan A
335d -08
320 -76
Gjorde det på en polares e46:a för 2 veckor sedan. Bara sätt en klämma på slangen, men var försiktig så du inte skadar den. Skruva loss ventilen och sen är det samma gänga som du sa, dvs det är bara att skruva ihop det sen igen utan ventilen emellan!
Skillnaden var enorm, iaf på min kompis bil!
Efter så fyllde vi på med dot 4 i behållaren (samma behållare för broms och koppling) samt körde med vakumluftning (nipplen sitter 1-2dm ovanför CDV ventilen), det går lika bra att pumpa ur det när man trycker ner bromsen men då måste ni vara 2!

MVH Jonathan
Ki
83
Kimme_94
320i E36
Okej! fan vad bra! så luftningen är som en broms? tryck ner kopplingen, lätta nippeln, dra åt, dra upp kopplingen och pumpa tryck och håll ner, öppna nippen, dra åt, osvosv? :D
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Ja.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.