|
|
|
|---|---|
| Har en 320D -07. När jag startar bilen så kommer det upp en varnung om att SOS inte är i bruk. Tror jag iaf. Det står SOS och sen är det ett streck över det hela. Någon som vet? Och det sitter en SOS-knapp i taket. | |
|
Betyder inte det airbag? /Jonas |
|
|
I vissa bilar, min 745 t ex finns det en knapp i taket med SOS på. Tanken är att om man har ett speciellt tillval ska kan kunna trycka in den knappen och bilen ringer själv upp SOS (hur den nu får veta vilket nummer som är relevant i just det landet vet jag inte) och så får man tala med en operatör. Jag tror att det är vanligt i USA ffa men kanske även i Europa. I Sverige tror jag inte att det är så vanligt. Det är dock lite märkligt att din bil säger att den funktionen inte är i bruk om du inte haft den som tillval från start. Airbag är väl SRS om jag inte misstar mig. Niklas Fransosen |
|
| Importerad från Tyskland? Den kanske inser att den är i fel land nu. Vi som köper nav i Sverige får ju inte SOS- och deras mer avancerade trafikinfo-stöd. | |
| Japp. Import från Tyskland. Men bilen har ju vart här i Sverige sedan -09. Jag vet att jag har SOS-uppringning som utrustning i bilen. Men den började lysa här om dagen :/ | |
| Ingen som vet något om detta !? | |
| Hur lång prenumeration ingår från början i Tyskland? Det kanske är tjänsten som timat ut? | |
| Vad kan man göra åt detta? | |
| Jag hade en E90-import med SOS-knapp som gick till BMW-assistans i Sverige. Kontakta dom för abonnemang. | |
| Ok. Tack för det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.