AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.030

Var lagar man ett pyspunka billigt och bra i Stockholm?

St
504
Stockholm-1
340i Touring
I3s
För några dagar sedan fick jag en varning av däcktryckssensorn för lågt tryck. Eftersom jag nyligen bytt till sommardäck så tänkte jag att det kunde ha att göra med det. Förvisso hade jag då initierat om sensorn och så men var osäkre om jag gjorde det rätt för det var första gången. Fyllde iaf på och startade om och initierade sensorn. Åkte igår för att kolla däcktrycket igen och då hade lufttrycket gått ner från 2,4 bar till 1,7 på höger bak.

Som rubriken, finns det någon däckverkstad som ni andra kan rekommendera. Är Bavaria OK eller alldeles för dyra?
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Om du inte bytt själv så åk till däckverkstaden som monterade däcken på fälgen - kan vara en trasig ventil eller glapp mellan däck och fälg - och då tycker jag det är en reklamation - vill du läcksöka själv så ta en stor vattenbalja med såpvatten och se var det bubblar - då vet du. Runflat kan väl vara lite svåra att få tätt mellan däck och fälg.
Se även min tråd om pyspunka genom por i fälgen startad igår kväll.

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
IDH Wheels på Grevgatan, kan varmt rekommendera dem.

mvh
Anders
St
504
Stockholm-1
340i Touring
I3s
Ok, lät motoreecond på Mäster Samuelsgatan byta. Jag får titta förbi dem igen. Om det är en spik eller liknande, vågar man köra (snabbt) på lagat däck?

Däcken satt förresten på fälgarna inför bytet.
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Du kan köra lika fort på lagade som vanliga däck

Ha deT
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.