AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.469

Trasig Ljusreglering? e39 -98

har problem med mina lysen på min 540 e39, det är xenon med automatik justering men det är bara den ena av strålkastarna som rör sig vid start, jag förmodar att motorn är trasig på den andra men oavsett så ställer även den rörliga in sig på en alldeles för hör inställning och blir väldigt bländande.

vad är de som kan vara problemet? är det nån sensor som kan va trasig som anger vilken höjd dom ska lägga sig på. som sagt den ena rör sig inte, väntar på motorn som jag ska byta och den andra verkar funka men ställer sig alldeles för högt
pa
60
paran0id
528i Touring -97
Har den tidigare ställt sig rätt den som fungerar? Annars så måste du ju göra en justering, precis som på en bil utan automatisk nivåjustering. Kan även vara några av plastbitarna inuti som gått sönder, ett väldigt vanligt fel tyvärr..
os
25
oso523
BMW 530iA touring -02
Väldigt vanligt fel.... Har hänt på bägge sidor på min 530.
Jag delade reflektor och glas. Ett träsk att göra. Det sitter ihop med en tätmassa som är segare än världens samlade dumleklubbor. Under den sitter det plasthakar som är lätta att bryta av om du inte är försiktig.
Jag byggde nya justeringsdetaljer av trä som jag limmade, snidade, borrade och gängade.

Efteråt hittade jag att det finns nya plastdelar billigt på ebay.
Länk

Nya strålkastare är snordyra!
jag har inte haft bilen så länge så när den fungerade sist vet jag inte.
jag får helt enkelt plocka bort dom och undersöka dom lite mer grundligt.
dom börjar bli lite slitna och den ena av dom är även otät så har varit i tankarna och bara skaffa mig ett par andra eftermarknads istället, de blir ju säkerligen mycket dyrare såklart

tackar så mkt för era svar :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.