|
|
|
|---|---|
|
Upptäckte i somras att jag hade pyspunka på touringen vänster bak. Pirelli sportmaxx däck nyköpt på våren 245/40-17 och BMW M/68 dubbelekerfälg. Lämnade den till min däckkille (som är en kunnig däck-kille) och han har felsökt och nu konstaterat att det läcker genom en por i fälgen som han tätat med silikon. Det är alltså inte ventilen (som var det första som byttes) och inte heller fel på däcket. Har inte hört talas om detta tidigare - någon annan som har det? Jag litar på min däckkille att det är som han säger men undrar om det kan vara farligt - är det risk att fälgen går sönder om det är porer i den? Har köpt fälgarna begagnade så reklamation funkar tyvärr inte. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 | |
|
läcker genom en por i fälgen?? Låter mist sagt långsökt Skulle nog låta någon annan titta på silikonlagningen & fälgen för att vara på den säkra sidan. |
|
| Jag har också varit med om detta på en ny Subaru fälg. Väldigt ovanlig. Vågar inte svara på hållfasthetsfrågan dock. | |
|
Jag har varit med om detta på en Volvofälg. Knappast några problem med hållfastheten är min gissning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.