AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.075

320d cab med mycket utrustning i tyskland.

Har under ett tag nu varit intresserad av en 320 cab och har mest kollat i tyskland
då dom är betydligt bättre utrustade. Har flera gånger kommit över denna annons
då det lockar att göra privataffär i tyskland för att minimera värdeminskningen.

Men denna känns otroligt billig och ligger mycket lägre än andra modeller. Den är uppe för andra gången nu med nya bilder.

Tankar kring detta?

suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-320d-dpf-cabrio-münchen/177437565.html?lang=en&pageNumber=1&__lp=19&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=10&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&makeModelVariantExclusion1.searchInFreetext=false&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2010-01-01&ambitCountry=DE&negativeFeatures=EXPORT&maxMileage=70000&categories=Cabrio
E
1.156
E
320 ci cab -04
Hej!

Läste i biltidningen "teknikens värld" som jag upplever som en seriös tidning. Där uppmanades alla att överväga privatimport från Tyskland. Totalkostnaden med resa ToR osv ligger på ca 10-15 tkr. Man kan ju ta det som minisesester och samtidigt spara någon krona vid inköp.

Kan du bara verifiera att bilen är ärlig så tycker jag definitivt att du ska överväga inköpet. Sen bör man vara uppmärksam om en bil är uppenbart billigare än motsvarande bilar, då är det något fel någon stans.

Det är alltid enklare att köpa från handlare. Då kan du tydligen pruta och göra allt hemifrån och sen hämta bilen i tyskland.

Läs importguiden på hemsidan.

E
"Men denna känns otroligt billig och ligger mycket lägre än andra modeller. Den är uppe för andra gången nu med nya bilder"

Det samlade intrycket av din beskrivning ger en första varningssignal.

Det jag upplevt är att bilar generellt är i bättre skick i Tyskland än motsvarande här hemma, oftast är man också väldigt korrekt och uppger även eventuella reparationer som utförts historiskt. Givetvis bör man även på egen hand säkerställa historiken.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Fake annons!
Ja det är som marin säger, väntade på att han skulle höra av sig i forumet då han handlar mycket med bilar så ser han direkt att priset är för bra. Jag mailade säljaren och svaret kändes väldigt formelt skrivet, ungefär som ett färdigt klistra och kopiera mail. Han skrev att han flyttat tillbaka till england och att han kunde leverera bilen via export till vilket land som helst.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.