|
|
|
|---|---|
|
Hej, Igår uppstod ett knackande ljud i min E46 01. Tillräckligt högt för att höras tydligt från kupén på tomgång. Är också varvtalsberoende, men jag tycker att det inte verkar följa varvtalet 1-1 utan knackningarna ökar mindre hastigt än varvtalet. Några idéer på vad det kan vara, och i så fall också hur man kan testa ifall det är just det problemet? /Martin | |
| Har du möjlighet att filma, så tror jag du kan få mer hjälp om det är någon som känner igen ljudet osv. | |
| Är borta från bilen till ca mitten på veckan men fixar en film då. | |
|
Nu har jag fixat två filmer. En på tomgång och en när jag varvar bilen lite. Vore väldigt tacksam för alla tips jag kan få! |
|
|
Länk Påminner om denna tycker jag. Kanske kan få lite hjälp via svar i den tråden |
|
|
Rassel från motor och orolig tomgång. Film finns! 318i -02 Står som övertext om länken inte funka |
|
| Länken leder till en profil, inte en tråd : ) | |
|
Ja det verkar vara problem att länka till tråd här på Autopower. Men trådens övertext heter. "Rassel från motor och orolig tomgång. Film finns! 318i -02" om du går in på den och tittar. |
|
| Var inne och lyssnade på ljudet, och tycker det var rätt olikt det ljudet jag har. Ljudet i tråden han lagt upp är mer rasslande och inte så rytmiskt ljud (ändrar karaktär även fast inte varvtalet ändras). Mitt ljud är mer som om man knackar med en hammare på något hårt och extremt rytmiskt (följer takten på tomgången till 100%). Ska självklart kolla upp de saker som tipsas i den tråden, men om någon känner har stött på ett ljud som är mer likt det som jag har tar jag tacksamt emot tips på vad det kan vara. | |
|
Ingen som har några idéer? Jag har bytt vevhusventilationen (det som löste problemet för killen i tråden Clintan hänvisade till) så det är inte det som spökar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.