|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ja är ny här på forumet o är ute efter en 328 youring e36 men har även sneglat på både cab o coupe. några fråger vilken modell rekomenderar ni? har även kollat på 325 coupe o cab? vilken är bäst 328 eller 325? har hört att 325 motorn är sämre? några kända fel man ska titta efter? Tacksam för alla svar // ibbe | |
|
Alpina B3 3.2? 328 Touring med lite extra pulver i... :) Länk |
|
|
Jag skulle föredragit en 328i Coupe om jag fick välja fritt, men skulle också accepterat sedan och motoralternativet 323i. Så var mina tankar när jag letade E36 under 2005. Det blev en 323i sedan som uppfyllde mina övriga krav och det ångrar jag inte. Touring valde jag bort för jag inte behövde det och tycker de andra modellerna är snyggare. Cab var aldrig aktuellt för mig. 325i fanns ju 91-95 och de börjar bli ganska gamla, medan 328i/323i kom först -95 och det gör ju att de ofta rullat lite kortare, har M52-motorn och är kanske enklare att hitta i bättre skick. En sen och fin 325i kunde jag också tänka mig, men redan för 8 år sedan tyckte jag de var ganska ovanliga jämfört med 328i/323i. Titta efter rost vid bakre hjulhusen och dörrarnas nedersidor. Vad är du beredd att betala? __________ Mvh Grelle |
|
|
Tack grelle för svaret o infon. Ja tänkte lägga runt 25-30 men kan lägga mer. Har faktist hittat en 328 coupe som rullat väldigt lite för 35 som ja är intresserad av. Har 2 barn därför touring tankarna men det funkar med en coupe oxå:). Ja trodde att det va m50 moterer eller är dwt m52 till 323/328 o m50i325? |
|
|
En 325i har M50B25 till årsmodell 1993 därefter M50TUB25 med Vanos, 323i och 328i har M52B25 respektive M52B28. Alla motorerna är trevliga och inte helt olika varandra men jag har ett gott öga till 28i för att den är lite piggare på lägre varv och snål med bränslet. Fokusera dock på bilens skick i högre grad än vilken motor som sitter under huven, E36 är gamla vid det här laget och många exemplar är därmed skrämmande slitna. //Bjersér |
|
|
+1 på både Grelle och Bjerser inlägg! Mycket bra sammanfattningar! |
|
|
Tack för svaren grabbar uppskattas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.