AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
472

Bränslefrågor, 528i

Ka
195
Karl Wågman
528i -84
528i -86
525i -95
Jag pillar just nu med ett strulande elsystem till bensinpumpen och sprang på kontakterna ovanpå tanken. En av kontakterna har tre stift och den antar jag går till bränslenivåmätaren. Men sen finns det ju en till med två stift och vad går den till? Matarpump i tanken? Vidare, jag har plockat bort bränslepumpsrelät och bryggat mellan 30 och 87b och fick bensinpumpen att gå normalt med tvåstiftskontakten isärkopplad. Betyder det att det är reläet som strular och kan det vara en matarpump i tanken om bensinpumpen fungerar normalt med tvåstiftskontakten isärkopplad? Sen undrar jag om någon vet vilka system som påverkar reläet eftersom det finns hela 7 stift på det?

//Kalle
528i -86
Ka
195
Karl Wågman
528i -84
528i -86
525i -95
För de som i framtiden kanske känner igen sig på ovan beskrivet fel så har jag gjort lite egna undersökningar och det är tydligen så att det sitter två stycken nivåmätare i tanken och det är därför det finns två kontakter. Dessa kontakter var rysligt dåliga på min bil och det var orsaken och förklaringen till att min bränsleförbrukningsmätare inte fungerade eftersom bränsleförbrukningsmätaren är helt elektronisk och får info från hastighetsmätaren och nivåmätaren om jag inte minns fel.
Reläet har jag bytt och det avhjälpte felet med pumpen.

//Kalle
528i -86
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.