|
|
|
|---|---|
|
Hej. När tankmätaren börjar gå förbi 15L så går den dåligt. Hela bilen skakar och motorlampan börjar blinka för att sen tändas helt. Jag kan köra men bilen har ingen gasrespons, men när jag tankat i 40L eller nåt så går den som vanligt sen. Andra fel jag uppmärksammat är att jag hör en kluckande ljud när jag släpper på gasen och gasar igen. (inte alltid) Låter som om någon slår på en ljuddämpare. Kanske att "förgasarsmälla"r uppstår. Sen så är det som om motorn kippar efter andan ibland, och man märker små små gasminskningar typ. Ofta när man kör lugnt på farthållare. Någon som kan veta vad det är för fel? Misstänker att en lambdasond är dålig då dem sagt det på service. Men ftersom jag inte haft nåt fel på bilen förrän nu har jag inte bytt den. mvh | |
|
Det finns mkt läsning på forumet om just 15 liter i tanken. Med största sannolikhet har "sugstråle pumpen" lagt av (ett vanligt fel). Denna pumpar bränslet över upphöjningen i tanken, vid kardanaxeln. Undvik därför att ha mindre än 20 liter i tanken tills att du har bytt denna. Mvh Håkan |
|
|
Ok va "bra" =) Varför finns två pumpar för? Hur sitter den och är den svår att byta? Vad ska man söka på för att hitta den på t ex schmeidmann? länka gärna till några sidor om detta problem. |
|
| Det med små små gasminskningar har jag också, tyvärr så är det många som säger att det kan vara konvertern som börjar bli dålig... | |
| har aldrig förstått meningen med det där mest besvär. | |
|
Vad är en konverter för något?? Har hört att ryckingar kan vara lite allt möjligt. |
|
| Samma problem i min 9-5:a. "Sadeltank" i den med, har inte kontrollerat men jag antar att det är den som strular. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.