AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.685

Ljuduppgradering tips och råd!

Hej autopowers!
Har en BMW e46 med business anläggningen, då pratar vi basic på allt..
Jag har suttit och funderat ifall jag ska smälla in något roligt ljudsystem i min extra bil och har då verkligen noll koll vad jag kan tänka mig att köpa! Så skulle behöva lite råd från Er.

Mitt ändamål är att byta ut alla högtalare och få ett ganska bra tryck i bilen och försöka undvika baslåda som man ska ha i bagage utrymmet. Vill få pro logic känslan i bilen, där man har bra mellan register och bra diskant samt basar i bilen, vill helst inte byta ut stereon och behöver då råd vad jag kan landa på med allt som bör köpas.

Bilen har business radio och standard paket på ljudet då pratar vi kasst ljud !

Tack på förhand, ifall texten är luddig får jag förtydliga ..
ma
27
mange38
320i touring -03 m-tech
har samma setup som du har börjat byta mitt framsystem det gjorde mkt för ljudet dock märker man fort att huvudenheten e ganska klen i efekt så jag kommer nog och byta den i mitt fall i alla fall till en dynavin eller liknande för att få oem look på det... dock går det ju anväda sig av lågnivå adapters för att bara koppla in steg för mer efekt
Tack för ditt svar, jag hittade på laga.se massa beggade Harman Kardon högtalare för 350kr st som inte är trasiga och stärkren för ca 1700 :- undrar om man ska våga sig på att satsa på det för att köra så OEM som möjligt ! Vad tycker du?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.